Ik heb een Steinhart O1V met ST.5 uurwerk.
Dit uurwerk is slechts een maand of 6 gebruikt in de O1V lijn en is een ‘‘in-house’’ 2824 kloon.
Is er een reële kans dat dit horloge in waare gaat vermeerderen de komende jaren?
Ik heb een Steinhart O1V met ST.5 uurwerk.
Dit uurwerk is slechts een maand of 6 gebruikt in de O1V lijn en is een ‘‘in-house’’ 2824 kloon.
Is er een reële kans dat dit horloge in waare gaat vermeerderen de komende jaren?
Nope
Wegens de introductie van nieuwe modellen met de donkere plaat, alsmede modellen in 39mm, acht ik die kans gering.
De enige reden die ik kan bedenken voor vermeerdering van de waarde is als Steinhart de horloges een stuk duurder maakt en dat ligt niet in de lijn der verwachting.
Dus lekker dragen of nu verkopen.
Ik draag hem ook zeker.
Vraag het me alleen of omdat er maar enkele tientallen van deze uurwerken gemaakt zijn. Als dit bij Rolex het geval was geweest was dit een veilingobject over 10 jaar
Ah, mijn fout, pardon. Ik dacht dat je de OVM 1 bedoelde.
Dit is ironischer dan je het bedoelde
Ik verwacht geen significante waardevermeerdering, tenzij er een hype omtrent kopieën van Rolexen gaat ontstaan. That’ll be the day!
Mijn eerste gedachte bij dit horloge was trouwens “Will it blend?”. Sorry.
Daarom, het is geen Rolex.
Nee lijkt me. Wat betreft het uurwerk, daar is indertijd veel over gediscussieerd. De consensus was dat het een Chinees uurwerk betrof, dat in Zwitserland werd geassembleerd & ook wat bewerkt. Dan zit je al snel boven de (toen geldende) 50% norm om het Swiss Made te mogen noemen. Voorts heb je het aspect van service op de lange termijn. Voor een 2824 is alles te krijgen.
Dus gewoon blijven dragen
Contact gehad met Steinhart om wat meer info over de ST.5 krijgen.
Ze boden zelf aan om kosteloos het uurwerk te vervangen voor een ETA. De garantie is al 2 jaar voorbij.
Doen?
Ik zou het accepteren,fijn toch de wetenschap dat hij onder de kap weer helemaal nieuw is.
top service mag ook wel gezegd worden
Het lijkt in de verte op een Rolex, maar daar houdt de vergelijking ook op.
Wel jammer want als Rolex mij kosteloos een ander uurwerk zou aanbieden zou ik dat zeker niet doen. Dan weet je gewoon dat de waarde gaat stijgen.
In dit geval is het twijfelachtig en zal de eventuele waardestijging denk ik niet opwegen tegen een nieuw, en makkelijker te servicen uurwerk.