Waarde Tag Heuer professional 4000 serie?

Beste Horloge liefhebbers,

Een vraag die natuurlijk nooit helemaal te beantwoorden is maar ik ben toch benieuwd naar jullie meningen.

Ik heb een Tag Heuer professional 200 m
Referentie 695 706K
40 MM
Sapphire glass
Automaat

Heeft in oktober 2017 een service beurt gehad.

Horloge is van voor 1992. Moet ergens tussen 1980 en 1992 gefabriceerd zijn.

Wat zal ongeveer de waarde zijn van dit horloge?

3 likes

Ik denk iets van 450 a 650euro.

Maximaal. Bicolors van dit type zijn niet populair.

1 like

Sommige dingen kunnen beter in het verleden blijven. Dit type horloge is er één van.

5 likes

OMG! Logo op kast en bezel. Wansmaak.

3 likes

Er zijn wel ergere dingen verschenen.

Waarom die reactie? Is wel trip on memory lane voor mij, dat geeft het ook wel een zekere waarde.

2 likes

Dat is ook het kwetsbaarste. Veel hebben hun groen of rood kwijt.

Ongeveer 450 euro.

2 likes

Dit horloge geeft me het gevoel dat The Terminator (met een matje in de nek) ieder moment op zijn Adidasslippers kan komen aanrijden in zijn afgetrapte Nissan Supra.

3 likes

Pats boem in het kader van eerdere indicaties wat mij betreft een redelijke richting voor TS.

Ik kan er niet veel bedenken misschien de Ebel modellen uit die tijd. Vele stijlvormen van design komen over de jaren wel weer terug in nieuwe modellen maar krijg bij dit soort horloges toch ook wel het idee dat het echt iets van die periode was.
Uit een oogpunt van nostalgie kan het een soort van guilty pleasure zijn maar krijg er toch een beetje hetzelfde gevoel bij als met pakken met overmatige schoudervulling, toen was het wat je moest hebben maar kolere wat liepen we voor lul…

2 likes

Toyota Supra of Nissan Skyline denk ik😇

1 like

Toen niet hoor nu wel, alles te maken met tijdgeest.

Ik had het nog wel gegoogeld. En er kwam een ding met 4 wielen naar boven dus ik dacht dat het wel prima moest zijn.

2 likes

Klopt helemaal, maar ( naar mijn idee ) heb je designs die de tand des tijds nou eenmaal beter doorstaan dan andere.

1 like

Helemaal eens, maar de designers grijpen maar terug in de hoop hun slag te slaan, :money_mouth_face:
En ons oude wijn in nieuwe zakken te verkopen.
Soms lukt het ze wonderbaarlijk goed. :wink:

1 like

Gewoon lekker dragen als je hem mooi vindt.

Dank allemaal voor de reacties. Het is en blijft inderdaad een vintage watch en ieder zo zijn eigen smaak. Horloge wordt eigenlijk niet tot nauwelijks gedragen maar staat hier als collectors item. Twijfel nog om hem in de verkoop te zetten, voor een goed bod zou hij namelijk weg mogen. Eerst even wachten totdat ik trust level 3 bereikt heb :slight_smile:

Ik heb een zwart soortgelijk exemplaar op de beurs verkocht voor €300.

Was dat ook een automatisch?