Waarde van een gouden Pontiac?

Beste forumleden,

Graag wil ik op dit forum vragen of er een waarde-indicatie is te geven voor een Pontiac Gulfstrean met drie sterren (dat laatste zegt waarschijnlijk niet veel).

Het is een opwinder die prima loopt. De kast is van goud. Er staan merkjes op (leeuwtje en 585). Het kunststof glaasje is ernstig bekrast, maar de wijzerplaat en de wijzers zien er nog gaaf uit. De band is ook van 14 kt goud en is waarschijnlijk van het type tropenband, gelet op de openingen tussen de schakels.

Uit eerdere topics over horloges van het merk Pontiac, maak ik op dat het doorgaans niet al te waardevolle horloges betreft. Deze is echter van goud.
Mogelijk is het meer de goudwaarde van het geheel, dat de waarde bepaalt. Maar ik ben toch benieuwd naar meningen op dit forum.

Alvast dank voor jullie reacties!

1 like

Precies: de waarde van het horloge is ongeveer de waarde van het goud, en bij dit soort horloges zit er niet veel gewicht in goud aan. Alles wat het meer is, is meegenomen. Mocht het emotionele waarde hebben, dan een keertje het uurwerkje een beurtje laten geven (zit op zijn minst een 17 steens Zwitsers uurwerk in), het glaasje poetsen en de kast een beetje schoonmaken. Ik zou er zelf ook een leren bandje op zetten als ik het ging dragen. Veel succes/plezier er mee!

Er zijn wel waardevolle pontiacs hoor.

Bv. De SuperCompressor Pontiacs (net eentje gekocht) de Pontiac chronografen met VJ22 (heb er ook eentje :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Deze zal echter vooral goudwaarde zijn inderdaad.

De waarde van dit horloge ligt helaas niet boven de goudwaarde. Als je al iets wil verkopen zou ik de gouden band verkopen het horloge op een leren band zetten, een gouden band is meestal een veelvoud waard(in sloopgoud) dan een horlogekast omdat er in een band veel meer goud zit dan een kast.