Waarde van een Seiko Tokei Zara 6138-0020

Ik kan vrij goedkoop een Seiko Speedtimer kopen, de zgn Tokei Zara, model 6138-0020.
Onderhoudshistorie onbekend. Maar hij vraagt er €410 voor. Het horloge zelf ziet er op de foto’s vrij redelijk uit. Hij is compleet met originele stalen band.

Is dat het geld waard?

1 like

Gokje gebaseerd op gevoel: Nee? Maar @koekoek weet vast wel of ik gelijk heb.

Lijkt me niet. Althans, mij heeft het model nooit aangetrokken, maar misschien andere verzamelaars wel :grinning_face_with_smiling_eyes:

Al eens bekeken wat de prijzen op de Japanse markt doen?

Edit; wow die vraagprijzen online zijn wel enorm gestegen. Hmm :thinking:

2 likes

Ja, meestal toch wel duurder. Maar het zou de grote broer kunnen zijn voor mijn 6139-7020. Die is in ongeveer dezelfde stijl.

Ik verbaas me wel over de reacties. 400 euro voor een Seiko 6138 met band te veel :scream:

Enige minpunt is wel het glas, dat is bij deze horloges lastig en dit glas lijkt te ver heen. Ook nog even goed navraag doen naar de werking van de chronograaf. Als die goed werkt lijkt het me een leuk horloge.

2 likes

Ik zie ze verder ook niet goedkoper dan €650, en dan komen daar nog de belastingen bij. Dan ben je ook zo’n €800 kwijt. Vandaar ook mijn vraag.

Edit: Voor een 6139 was het anders geweest. Die kun je wel voor rond de €400 kopen. Maar het gaat hier om een 6138 helmet, die alleen in Japan is uitgebracht. Dus JDM only.

de blauwe zonder tekst op 9 en de coke versie wel ja, de rest is al snel een stuk duurder.

Er zijn veel meer 6139s dan alleen de pogues :innocent: De meeste komen niet boven de 400 uit

Een Tokei Zara is ook geen 800 waard ofzo hoor. Dat zijn ook alleen eBay vraagprijzen

Dat weet ik ook wel. Maar dan is €410 toch geen slechte prijs. Misschien moet ik de gok wel nemen en misschien kan ik de prijs nog iets naar beneden handelen, blijft er nog geld over voor een beurtje…
Eens kijken, wat hij ervan zegt.

1 like

Waardes van de 6138 anders dan de 8020 heb ik geen idee van dus kan ik je niet mee helpen.