Waarde van Vintage Invicta horloges?

Daar heb je een prima punt.

Hij is sowieso minstens zo veel waard als het uurwerk lijkt mij. Hoewel ik mij zelf niet kan voorstellen dat ik een nette Invicta openbreek voor het uurwerk, kan ik mij ook voorstellen dat iemand die er zakelijker naar kijkt best een mooi maar weinig waardevol horloge wil slopen voor een uurwerk dat bruikbaar is in een waardevoller horloge. Maar chillekasper zal het niet over zijn hart kunnen verkrijgen het daarvoor te verkopen. :joy: Ik weet dat je hem niet verkoopt hoor, en áls je hem verkoopt is het aan mij! :raising_hand_man:

1 like

Kan mij idd niet voorstellen waarom iemand om die reden dit horloge zou willen slopen.

Maar jij hebt zelf de meeste ervaring met vintage Invicta’s tot nog toe. Jij weet het beste hoe die prijzen liggen.
En verder wordt alles bepaald door vraag en wat men er voor over heeft.
Dus ja, een lastige.

Maar ik snap dat je wat beter wilt weten welke prijs jij moet betalen bij aankoop.

1 like

Landeron 149’s (en andere Landeron, Valjoux, Venus) uurwerkjes zijn door veel verschillende merken gebruikt, dat waren standaard uurwerken die een fabrikant kon inkopen net zoals met ETA’s tegenwoordig. Het merk maakt dan niet per se veel uit tenzij het een premium merk is. Het uurwerk bepaalt bij dit soort horloges een bepaald basis niveau qua prijs. Dat is bij dergelijke vintage instap chrono uurwerkjes vaak een 3-400 euro. Kan meer zijn door bijvoorbeeld ontwerp, formaat en zoals ik al eerder zei merk, of aan andere kant minder zijn als de staat slecht is, chromen kastje etc.

1 like

Ik denk vooral merk: een Rolex met een Landeron zou het best goed doen in de markt. :smile::wink:

Waarschijnlijk ook omdat er geen is.

Die Baylor :heart_eyes:

1 like