Waarde van Vintage Invicta horloges?

Hallo allemaal,

Ik kom zo nu en dan prachtige vintage Invicta’s tegen op het internet. Zoals jullie misschien wel weten heb ik een leuke collectie van die dingen in het staal, verguld of massief goud. Zo nu en dan krijg ik hier reacties dat men een moddel best zouden willen overnemen. Nu ben ik niet echt een goede handelaar, maar hoe bepaal ik de waarde van zo’n horloge?

Ik loop tegen de volgende problemen:

1. Geen vergelijkingsmateriaal
  2. Onbekend
  3. Aanbod

Geen vergelijkingsmateriaal
Vintage Invicta’s zijn best zeldzaam, van een bepaald model vind ik althans in de meesten gevallen geen tweede. Dit bemoeilijkt een prijsindicatie. Hoe zou ik dit kunnen doen, kijken naar andere merken die zelfde functies hebben, uurwerk, en materiaal?

Onbekend
Ik kom nog regelmatig mensen tegen die vragen wat voor horloge ik om heb en verbaasd zijn dat dit een Invicta is.
Er is vaak weinig tot geen Informatie van Vintage Invicta’s. Er is vaak weinig bekend wat voor modellen er zijn, laat staan wat voor uurwerken, functies etc erin zit.

Aanbod
Er komt zo nu en dan weleens een Invicta langs op internet, Ebay, marktplaats, chrono24, etc. Maar mijn ervaring is dat het aanbod zeer klein is. Je kunt ze momenteel het makkelijkste op Ebay vinden, alleen is het vaak de vraag wat je opgestuurd krijgt.

Hoe kun je dit het beste aanpakken? Wat bepaald de waarde en hoe bepaal je de juiste waarde met dit merk? Misschien dat een aantal hier ervaring hebben met verkoop vintage horloges. Misschien dat die in de branche zitten van horloge handelen. Ik heb hier weleens contact over opgezocht met bekende Youtube kanalen die super enthousiast werden van de foto’s, etc. Maar uiteindelijk ook lastig vinden om mij hiermee te helpen. :laughing:

Bedankt!:+1:t2:

Vraag de hoofdprijs!

:wink:

1 like

Baseer je gewoonweg op de huidige MSRP’s :joy:

Nee maar misschien kijken naar ebay (veilingen)?

Neem een model van een ander merk met zelfde kast/maat/ mouvement. Trek er wat van af want Invicta en niet zo gewild

1 like

Maar dat is het lastige, wat is de hoofdprijs?

Geef eens wat voorbeelden van horloges. Vintage horloges waarderen zonder veel vergelijkingsmateriaal is sowieso natte vinger werk.

Tuurlijk kan genoeg voorbeelden geven…

Dit horloge met landeron 149

https://www.invictawatchreview.nl/review/vintage-voor-1970/621001-chronograaf

Of dit horloge waar ik recent nog een nieuw bandje voor heb gekocht.

https://www.invictawatchreview.nl/review/vintage-voor-1970/548804

3 likes

Maar het gaat mij over het algemeen. Hoe bepaal je een waarde wanneer er weinig bekend is.

Als je die twee gaat verkopen hè… Dan ben je voor mij ‘Invicta-Lover’ af. Geen respect meer. Dat zijn in mijn ogen de twee mooiste die je hebt! :cry:

Af! Ga Weg! Delete topic!

4 likes

Ik ga geen enkele verkopen…

1 like

:sweat_smile:

1 like

Dat is bij deze toch vrij straight forward, kijken wat andere gelijkwaardie Landeron 149’s doen (muv die van de grote merken die een premium kosten). Waarde een 3-400 euro.

1 like

Wanneer ik op chrono24 landeron 149 type krijg ik niet echt een eenduidig antwoordt…

Chrono24 is voor vintage ook geen goeie raadgever. Ebay sold listings bekijken.

Wel appels met appels vergelijken, en de sport Landeron 149 modellen niet vergelijken met de dress modellen (de sport modellen kosten altijd een premium). Ook kan een merk een stevig premium opleveren, dus ook de premium merken negeren.

2 likes

Hoe en waar kan ik dat vinden?

//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net(//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net%//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net=//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net6//eu1.dh-cdn.net8//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net

3 likes

En ook het is wat een ervaring met de markt.
Het blijft marktwerking.

De modellen die jij toont op chrono 24 zijn bv een yachting model dewelke een premium vraagt.

1 like

Betekent dat ook niet gewoon dat er geen echte markt voor is, en dat de prijzen dus laag zijn. (ook al zit er dan een bijvoorbeeld een Landeron uurwerk in)?

1 like

Dat weet ik niet. Kan namelijk ook betekenen dat ze zeldzamer zijn.

Het feit dat iets zeldzaam is, betekent niet meteen dat er ook een markt voor is.

2 likes