waarde van vintage Seiko horloges

Hallo! Mijn naam is Richard en ik ben een nieuwe deelnemer aan dit forum.

Ik heb een vraag met betrekking tot de markt waarde van een aantal Seiko horloges in mijn bezit.
Het gaat om de volgende modellen: 0139-5019 , 0124-0049 (beide digitaal) en 9223-8000 (Seiko King Quartz met een twin quartz movement). Foto’s (mijn excuses voor de matige kwaliteit) zijn bijgevoegd.

Alle drie horloges bevinden zich in een goede staat, zowel technisch (alle functies werken naar behoren) als cosmetisch.

Ik denk erover na om ze te verkopen aangezien ik ze niet voldoende/regelmatig draag, en het jammer vind om ze in de kast te laten liggen.

Met het oog daarop, zou ik het plezierig vinden een reële waarde als mikpunt voor mijn eventuele verkoopprijs te hebben, en hoor graag de mening van de ‘experts’ op dit forum .

Ik dank U bij voorbaat vriendelijk voor Uw reacties / adviezen!
Richard!

Uitgaande van dat de staat redelijk is

0139: 50
0124: 100
9223: 200-250

3 likes

Dat was snel!
Heel veel dank voor Uw reactie!
Hartelijke groet,
Richard

Iemand enig idee over deze? Seiko 5 7009-876A

Iets betere foto.

Met één keer googelen zie je dat je op ongeveer 50 euro kunt rekenen. Nou ja, erop rekenen…
Dick

3 likes

Hi, i’d love to buy your king quartz if you haven’t sold it yet :slight_smile:

Hello, thank you for your message. I still have the watch, but have to think a bit about selling it. But… given the very good state in which it is ( I almost never wear the watch), I would not consider to sell below 350 euro. Please let me know, if you would still be interested to hear from me, once I decide to sell the watch. Thank you once again, and best regards, Richard

je wil de waarde weten voor de verkoop maar vervolgens wil je er een heel ander bedrag voor hebben dan genoemd :thinking::thinking:

2 likes

Sorry, but that is way too much for me :smile:

Iets met het onderste uit de kan en dan nog iets verder geloof ik :yum:

Kijk even op Ebay voor een prijsindicatie voordat je iemand een belachelijk voorstel doet.

Kijk vooral ook even op de ads eronder met meer horloges.

De informatie, die ik verstrekte, en de indicatieve prijs, die ik vervolgens kreeg, stammen van een jaar geleden. Bovendien, het horloge hoeft niet per se weg.

Helaas is deze Seiko niet in 1 jaar tijd 75% meer waard geworden.

No problem, if the situation changes, I will let you know. Best regards, Richard

1 like

Dat is jammer!:pensive:

Dit is een veiling van een maand terug voor dit model van een betrouwbare verkoper dat denk ik een goed beeld geeft van de markt. Komen nog wel importkosten bij maar onder de 250 euro in totaal. Dat is veel voor een King Quartz, de niet twin quartz modellen en de minder mooie gaan voor aanzienlijk minder. Met 350 euro zit je eerder n de King Seiko, VFA en Grand Quartz regionen.

4 likes

Hartelijk dank voor de informatie. Ik besef, dat ik wat zorgvuldiger had moeten reageren op de eerste boodschap. Mea culpa!

2 likes

Vragen staat vrij toch? :slightly_smiling_face:
Wat voor je horloge wilt ontvangen bepaal je nog altijd zelf!

2 likes

Dat is ook waar, maar ik realiseer me, dat de door mij aangegeven prijs niet markt conform was.

2 likes