Waarde van zakhorloge?

Goedemiddag,
Ik heet Robert en ben eigelijk goud inkoper.
Ik heb toen die tijd een zak horloge ingekocht. Maar ik ben nu geintresseerd er naar of die orgineel is.

Gaat om cylindre 6 rubis Vagheron Geneve
Bj 1790 ongeveer

Als er meer info is hoor ik het graag

Groetjes.
Robert

5 likes

Seems legit. Ik heb er verder geen verstand van, maar las je de pics vergelijkt concludeer ik dat het zomaar zou kunnen kloppen.

Ik denk dat we hier @vinwat en @koen even moeten consulteren. :sunglasses:

1 like

Dat zou ook Vacheron kunnen zijn (met een ā€˜cā€™). In dat geval: Vacheron is het oudst bekende horlogemerk, opgericht in 1755. In 1819 is Constantin erbij gekomen. Nu staat het merk ā€˜Vacheron Constantainā€™ bekend als exclusief.

Ik zou als ik jou was eens (laten) uitzoeken of het een Vacheron is en of 'ie echt is, in dat geval zou je wel eens iets moois (en waardevols) in handen kunnen hebben. Jaartal 1790 is dan ook verklaard! Of die orgineel is, is nauwelijks/niet te beoordelen obv. een paar low res fotoā€™s. Althansā€¦

Succes! :+1:

1 like

Ik dacht dat ik hier een zak horloges zou zien.

12 likes

Dacht al, wie kopt 'm inā€¦

3 likes

Dit kon wel eens een pareltje zijnā€¦ Apart object!

1 like

Het zal wel ā€˜geen zakā€™ zijn dan.

Ik heb er geen verstand van, maar het uurwerk ziet er niet echt goed afgewerkt uit.

2 likes

Hahaha ik verwachtte hetzelfde!

1 like

Ruim 300 jaar oud hĆØ, toen ging denk ik nog alles met 't handjeā€¦ :wink:

Da,s waarā€¦ maar dan zo,n mooi doosje om een prulā€¦ ? :slight_smile:

Ik durf de gok wel te wagen denk ikā€¦ :joy::+1:

Herlees nog eens de begintekst:

En nu nog eens opnieuw tellen, dus nog lang geen 300 jaar oud (duurt nog ongeveer een heel mensenleven of zoā€™n 70 nog voor hij 300 jaar oud is :wink:) Maar nu is 200 jaar ook al zeer respectabel voor een zakhorloge.

Ik kan me vergissen maar mijn gevoel zegt laatste kwart 19e eeuw en de cijfers op de wijzerplaat lijken er later opgeschilderdā€¦