Waarde van zakhorloge?

Goedemiddag,
Ik heet Robert en ben eigelijk goud inkoper.
Ik heb toen die tijd een zak horloge ingekocht. Maar ik ben nu geintresseerd er naar of die orgineel is.

Gaat om cylindre 6 rubis Vagheron Geneve
Bj 1790 ongeveer

Als er meer info is hoor ik het graag

Groetjes.
Robert

5 likes

Seems legit. Ik heb er verder geen verstand van, maar las je de pics vergelijkt concludeer ik dat het zomaar zou kunnen kloppen.

Ik denk dat we hier @vinwat en @koen even moeten consulteren. :sunglasses:

1 like

Dat zou ook Vacheron kunnen zijn (met een ā€˜cā€™). In dat geval: Vacheron is het oudst bekende horlogemerk, opgericht in 1755. In 1819 is Constantin erbij gekomen. Nu staat het merk ā€˜Vacheron Constantainā€™ bekend als exclusief.

Ik zou als ik jou was eens (laten) uitzoeken of het een Vacheron is en of 'ie echt is, in dat geval zou je wel eens iets moois (en waardevols) in handen kunnen hebben. Jaartal 1790 is dan ook verklaard! Of die orgineel is, is nauwelijks/niet te beoordelen obv. een paar low res fotoā€™s. Althansā€¦

Succes! :+1:

1 like

Ik dacht dat ik hier een zak horloges zou zien.

12 likes

Dacht al, wie kopt 'm inā€¦

3 likes

Dit kon wel eens een pareltje zijnā€¦ Apart object!

1 like

Het zal wel ā€˜geen zakā€™ zijn dan.

Ik heb er geen verstand van, maar het uurwerk ziet er niet echt goed afgewerkt uit.

2 likes

Hahaha ik verwachtte hetzelfde!

1 like

Ruim 300 jaar oud hĆØ, toen ging denk ik nog alles met 't handjeā€¦ :wink:

Da,s waarā€¦ maar dan zo,n mooi doosje om een prulā€¦ ? :slight_smile:

Ik durf de gok wel te wagen denk ikā€¦ :joy::+1:

Herlees nog eens de begintekst:

En nu nog eens opnieuw tellen, dus nog lang geen 300 jaar oud (duurt nog ongeveer een heel mensenleven of zoā€™n 70 nog voor hij 300 jaar oud is :wink:) Maar nu is 200 jaar ook al zeer respectabel voor een zakhorloge.

Ik kan me vergissen maar mijn gevoel zegt laatste kwart 19e eeuw en de cijfers op de wijzerplaat lijken er later opgeschilderdā€¦

Goh. Leraar? :sunglasses:

Volgens mij niet hee speciaal dit zakhorloge, uurwerk ziet er simpel uit. Omdat er Vacheron op staat zal het vast iets meer opleveren dan een generiek zakhorloge maar geen bedragen zoals Vacheron & Constantin uurwerken.

1 like

Mooi voorbeeld van ā€œit takes one to know oneā€? Zie je eigen tekst. Mooi mini college :wink:

2 likes

Zie het zelf toch net een tikje anders :slight_smile: ā€¦ik corrigeer geen fout(en) maar geef gewoon antwoord op een vraag. Dat de ā€˜cā€™ voor ā€˜gā€™ wordt aangezien kan ik me heel goed voorstellen, dat was dan ook geen correctie maar een suggestie mijnerzijds ā€œZou ook Vacheron kunnen zijnā€¦ā€.

Soms corrigeer ik trouwens ook wel een iemand hoor, maar dan wel met een iets andere toon. Ik ben namelijk zelf geen docent. Maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Ik lig er dan ook verder niet wakker van, heb er netjes een smiley bijgezet Ć©n had ik het nog kunnen aanpassen in mijn bericht, dan had ik dat alsnog keurig gedaan onder dankzegging!

Ps dank voor het compliment. :wink:

1 like

Dat leek mij ook, zeker geen 1790 aan het uurwerk te zien

Dus iemand die fouten corrigeert gedraagt zich als leraar? Leraren zijn er denk ik vooral om kennis over te dragen.

Maar misschien had je vroeger een heel strenge leraar of maakte je veel fouten? Uiteindelijk bepaalt ons referentiekader vaak hoe we reageren.:joy:

2 likes