Ha iedereen!
De laatste tijd ben ik een beetje aan het kijken naar een horloge rond de anderhalf duizend euro. Natuurlijk koop ik een horloge omdat ik er weg van ben, maar als hij een beetje waarde-vast zou zijn is dat erg fijn (blijft een hoop geld).
Vandaar mijn vraag of er bepaalde merken in deze prijsklasse zijn die redelijk vaste waarden houden (of stijgen, haha) en welke merken helemaal niet.
De horloges waar ik een beetje naar aan het kijken ben zijn de volgende.
Omega speedmaster professional, aka "the moon watch"
Blijft geweldig een horloge met zo’n historie, een beetje aan de hoge kant gezien mijn budget. Maar een prachtig uurwerkje en een chronograph functie, altijd leuk:) Stoer en charmanant horloge!
Foris B-42 Stratoliner chronograph
Ook een chronograph functie, en een mooie dunne bezel. De zilver kleurige sub-dials maken het geheel een stuk speelser, maar ook drukker. Deze ook met een prachtig uurwerkje, een valjoux chronograph met incabloc shock absorber.
Tissot Seastar 1000 chronograph, blue dial
Het is nu wel duidelijk dat ik een chronograph complicatie er leuk vind. Behalve dat is dit horloge weer erg anders, stuk goedkoper, geen tachymeter etc. Toch vind ik dit horloge ook erg gaaf, intense kleur, leuke afwerkingen, geinige details alleen misschien een beetje dik, 17mm?
Ik ben dus benieuwd wat jullie vinden, en van alle merken waarde zullen houden en welke juist niet.
Groetjes,
Mauzer