Schrik niet!
Ik ben niet horloges naar de eeuwige jachtvelden aan het helpen 
Ooit heb ik twee schoenendozen met restafval van horloges gekocht voor bijna niets. Nou blijkt restafval maar weer een relatief begrip want heb er meerdere werkende goede horloges uitgehaald (o.a. twee Seiko 5’s, helemaal hot deze dagen op het forum). En verder duizenden onderdeeltjes voor de lengte van dagen. Al meerdere keren lol aan gehad.
Maar ook tientallen horlogekasten die ooit al geofferd zijn. Nu was ik mij van de week in zilver en goud aan het verdiepen (Willem Middelkoop alert) en bedacht me dat die kasten die stof lagen te happen wellicht ook wel vergulde exemplaren kende.
Vanavond uurtje met de microscoop al die kasten afgespeurd en zowaar; Stuk of 20 kasten en bandjes varierend van flinterdun, 10 micron, 20 micron of zelfs dikker. Zit van alles tussen. Ik heb al een beetje lopen googlen maar dit gaat niet bijster veel opleveren. Eigenlijk zou ik alles bij elkaar willen hebben tot een druppel goud of hoe heet zo iets. Iemand hier ervaring mee? Ik gok dat we over max enkele tientjes praten.