Bij deze zal ik de waarde geven en uitleggen waarvan ik denk dat hij correct is. Ik doe nogal wat taxaties en ben vrij bekend met de marktcondities van zakhorloges. Ik heb op geen enkele manier belang bij deze taxatie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend 
De kast is gemaakt van 14 karaats geelgoud(merktegen 14K), het binnendeksel is gemaakt van een onedel metaal. Ik verwacht dat er in de kast rond de 150 euro aan goudwaarde zit. Amerikaanse uurwerken zijn vaak in zeer zware gouden kasten gezet, echter lijkt dit een uitzondering en lijkt het ook helemaal niet op een kast van Amerikaanse makelij. Deze kast is vrij dun gemaakt, afgaande op de foto’s, het achterdeksel vertoond erg veel schade en deukjes, dit schadebeeld zie je eigenlijk alleen als het materiaal van het achterdeksel zeer dun is. Een dikkere kast zou een waarde van gemakkelijk het dubbele of meer als metaalwaarde vertegenwoordigen.
De kast is waarschijnlijk van Europese makelij, gebouwd om een geïmporteerd uurwerk uit Amerika.
Het materiaal van de ketting is mij onbekend, indien dit ook goud is zal dit ook nog eens een waarde van 200-400 euro toevoegen aan de totale waarde.
De conditie is dus niet niet ‘als nieuw’ en zijn veel beschadigingen zichtbaar. Het uurwerk is gemaakt door Waltham gevestigd in Massachusetts in de VS. Het uurwerk si een vrij eenvoudig en goedkoop uurwerk, 7 steens ankergang uurwerk, eigenlijk de ‘minste’ die je kan vinden, beter zijn zwaarder gestelde uurwerken en daarnaast zijn er ook veel uurwerken met zogenaamde ‘damaskeening’ gemaakt, een versiering op de vernikkelde plattings van het uurwerk, waar de Amerikaanse uurwerken bekend om staan.
In zou een poging doen het horloge particulier te verkopen, ik denk dat je dan eens kans maakt om een prijs aan de hoge kant te krijgen. Als ik het zo hoor heb je destijds flink betaald , daar heb je nu echter niets meer aan. Ik ben van mening dat juweliers vaak zakhorloges verkopen tegen prijzen die in mijn ogen niet marktconform zijn en dat je deze waarde er nooit voor terug zult krijgen. Een antiquair zal verwacht ik hooguit de goudwaarde geven maar zelfs dat betwijfel ik.
Ik schat de waarde van het hele kavel dus in op 200-250 euro indien de ketting onedel is, en tel daar de goudwaarde van de ketting + enkele tientjes bij op.