Waarde wijzerplaat Tag Heuer

Goedenavond,

Bij de onderhoudsbeurt van mijn Tag Heuer Carrera 16 day-date ref. CV2A10 zijn vrijwel alle onderdelen die niet tot het uurwerk behoren vervangen (wijzerplaat, wijzers, pakkingen, glas, kroon).

Ik heb de oude onderdelen retour gezonden gekregen en nu valt me op dat de wijzerplaat in uitstekende conditie is. Voor zover ik kan zien, tenminste.

Ik heb geen verstand van de markt. Zijn dergelijke onderdelen nog iets waard, of rijp voor de kliko?

Jullie advies wordt gewaardeerd.

2 likes

Ik zou hem zeker niet weggooien is volgens mij altijd wat waard en misschien kan je iemand op het forum ermee blij maken.

1 like

om een ​​idee te krijgen :thinking:

2 likes

Zeker niet weggooien inderdaad. Is altijd wat waard en leuk en handig om achter de hand te hebben. Vraag me alleen wel af waarom ze de wijzerplaat vervangen als die nog in zo’n goede staat is…

2 likes

Maar waarom is die vervangen dan?

1 like

Handel is handel… Ook voor TH

1 like

Dit topic is precies de reden dat bijvoorbeeld Breitling geen vervangen onderdelen terug stuurt naar de klant.

Een “Franken” is zo in elkaar geschroefd op deze manier. :roll_eyes:

1 like

En niet alleen Breitling, heb dit bij IWC ook meegemaakt, en dan vraag ik mij toch af: mag dat zomaar?
Vergelijk het eens met een reparatie aan uw auto…

:scream:

Welke site is dit?

https://watchesulike.com/fr/

2 likes

Rolex ook standaardprocedure

Yep ,ik ben geen jurist maar het kan blijkbaar.
Ken geen ander produkt waar dit de gangbare procedure is.

Het zomaar ongevraagd vervangen van oa wijzers/wijzerplaat is de reden waarom mijn Seamaster uit 1999 nu never nooit naar Omega gaat :see_no_evil: Deze is nu nog in zeer nette originele staat. Heb tijdens mijn werk bij de AD wel meegemaakt dat de klant alleen een uurwerkbeurt of batterijwissel via het merk zelf wilde en vervolgens ongevraagd een compleet overhauled horloge terugkreeg. Fijn als je je horloge in originele staat wil houden…not… :unamused:

2 likes

Ja dat mag , en de prijs die je betaalt voor de nieuwe wijzerplaat is op basis van inruil van de oude wijzerplaat.
Ik denk dat de merken dat juridisch goed dicht hebben zitten.

Trouwens krijg jij bij de garage je oude olie of luchtfilter mee als ie een beurtje heeft gehad ?

Neem toch aan dat je buiten de garantie altijd eerst een po krijgt voordat er iets gemaakt/ vervangen wordt.

@ronp Bij Omega viel deze handeling gewoon onder het bestelde onderhoud en werden geen extra kosten berekend. Dus werd hierover niet apart met de klant gecommuniceerd. Zij vonden dat dat bij de beurt hoorde :see_no_evil:

1 like

Ik vind het dan niet perse franken, als de nieuwe plaat uit een ander horloge komt met dezelfde referentie. Anders zou een nieuwe plaat bij tag heuer ook betekenen dat het horloge daarna franken is

Maar toch snap ik wel wat je bedoelt hoor

Een oude filter heeft ook geen waarde.
Maar als er duurdere onderdelen vervangen worden krijg ik die oude altijd mee.

Standaard een dial vervangen of zelfs niet vervangen en toch aanrekenen boezemt me niet veel vertrouwen in.