Waarde zakhorloge

Hallo,
Ik heb deze zakhorloge geerfd van mijn grootvader, nu was ik eens benieuwd of dit enige waarde heeft…wat het merk is…jaartal…
Iemand die me kan helpen?

7 likes

1 like

Dag Kathleen,

Dit is een forum voor liefhebbers van horloges geen taxatie forum…
Je had misschien beter kunnen vragen of iemand je iets meer zou kunnen vertellen over je geërfde horloge.
Wat ik kan vinden op Microlisk omtrent Neutral, er bestonden 2 fabrieken in Zwitserland, ik denk dat deze uit de jaren '30 is maar ik kan me vergissen. Als de kast/ketting van edelmetaal zijn dan is dat de geldwaarde anders blijft het bij de emotionele waarde die onbetaalbaar is imho, dit omdat er meer zakhorloges worden aangeboden dan dat er vraag naar is…
Kortom de markt is er eigenlijk alleen voor zeldzame stukken en dat is jouw getoonde horloge mi. niet.
Hopelijk kun je hier iets mee…

1 like

Dank je wel!
De waarde doet me niet veel.
Dat was meer nieuwsgierigheid :slight_smile:
Het ging me dus ook meer over de achtergrond ervan…wat jij nu al voor een stuk heb ingevuld.
Ik ga hier dan ook zelf nog wat verder op zoeken.
Voor de rest heeft het inderdaad een hele grote emotionele waarde voor mij die onbetaalbaar is…
Ik zal het zowieso dan ook verder koesteren en ooit doorgeven aan mijn kinderen.
Nogmaals bedankt!

1 like

Graag gedaan, het probleem is dat de waarde voor de meeste eenmalige bezoekers met een gelijkwaardige vraag vaak wel het belangrijkste is…
Onder de balans staat iets wat niet te lezen is vanaf je foto, het is waarschijnlijk het merkje van de fabrikant van het uurwerk waar je misschien iets verder mee komt vwb. een betere datering.
Koesteren is mooi en doorgeven ook, als je het gaat dragen zou ik je wel een servicebeurtje adviseren ivm ingedroogde olie.
Dit zou ik laten doen bij een uurwerkhersteller en niet door een juwelier laten doen ivm extra kosten. je kunt er misschien een bij jou in de buurt vinden als je hier even zoekt.
Succes!

1 like

Nogmaals bedankt voor ook die info!
En ik had inderdaad ook een merkje gezien onder de balans…maar ik kan het zelf ook niet lezen jammer genoeg…

1 like