Scherp! Dat dus, goudwaarde. En is een dun kastje, aan de vervorming van het deksel te zien.
Heb jij toevallig een idee van hoeveel goud er in zoân dressertje zou zitten @PeterLC ? Een gram of 5-8?
Daar waag ik me echt niet aan⊠âŠgoudprijs is nu wel hoog in elk geval.
Das waar. Ik heb mijn polerouter case ooit gewogen⊠maar volgens mij wegen die dingen bijna niets.
Mannen horloge is wel meer dan 5. Goud is zwaarder dan staal.
Vast. Maar het is veel minder dan je (ik) denk. Heb mijn gouden polerouter ooit gewogen. Volgens mij was dat incl glas en caseback iets van 13 gram⊠maar heb dat toen niet echt opgeschreven
Wat? Je hebt al scheikundige formules toegepast.
Dat zou wel kunnen, in zoân uurwerk zit tussen 10-13g goud.
@StevenV kan je het deksel openen en binnenwerk fotograferen?
Goudwaarde plus kratje pils
Goudwaarde kan me gestolen worden, hier met die pils!
Als uw achternaam Valk is, nooit wegdoen ongeacht de waarde!
Meestal zijn het goedkope 17 jewel handopwinders, dit is een automaat met 25 jewels, het merk op de rotor zegt me niks helaas. Staan er verder nog nummers of letters op het uurwerk?
Het uurwerk is een Bernhard Förster (Pforzheim, DE) automaat (https://www.uhrwerksarchiv.de/movements/f/foerster/foerster-80/)
De kast is inderdaad van 14k goud en heeft een Duitse goudstempel.
Aangezien de wijzerplaat is âschoongemaaktâ waardoor alle beschrifting verloren is gegaan heb je feitelijk een donor uurwerk voor onderdelen (20 euro) en smeltgoud, dus afhankelijk van het aantal grammen (ik schat 6-8 gram keer 24 euro).
Ik heb wel eens bij een van der Valk gegetenâŠnou! hoop poeha om niks,ja dik doen met flinterdunne menuâtjes met meer garnering dan daadwerkelijk iets eetbaars