Nu vraag ik mij af wat jullie denken dat dit horloge waard is of wat er verbeterd kan worden qua advertentie.
Het valt mij nogal tegen qua reacties, zodoende dat ik hier wil kijken waar het aan ligt.
Alvast bedankt.
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik vind dit topic een beetje overbodig. Het komt over als “een topverkoper zijn geheim vragen”…Als iedereen dit gaat doen loopt het uit de hand.
Je zegt in je advertentie zelf al dat € 730,00 nagenoeg je bodem is. Blijkbaar is er dus geen interesse (voor die prijs). Dan kun je kiezen om het horloge te houden, weg te geven voor minder of elders te slijten.
De horlogemarkt is vrij grillig en het is een kleine markt met een beperkt aantal mensen die kijkt. Het kan ook gewoon simpelweg zijn dat er niemand is die intresse heeft. Of als je hem misschien beneden de marktwaarde aanbied wel omdat ze hem dan elders voor meer weer verpatsen.
Soms zie ik dingen te koop staan waarvan ik denk dat ze wel aan de prijs zijn en die gaan dan snel weg. En ook wel eens dingen waarvan ik denk dat is een leuke deal en die worden niet snel verkocht. Nu heb ik verder weinig idee van waarde van FC’s maar het kan ook goed zijn dat er gewoon geen koper voor is op HF.
Mijn ervaring is dat alles wat niet binnen een dag verkoopt wel eens wat meer geduld kan vragen, dit lijkt ook op te vallen bij advertenties van andere. 730 lijkt inderdaad een goede prijs, als je daarmee geopend was denk ik dat je hem wel al verkocht had.
Op het forum willen mensen toch vaak even proberen, bij een waslijst ups van de vorige verkoper denk je wel twee keer na, doorverkopen lukt dus niet zo makkelijk.
Als je het typenummer Googled, dan zie je vrij snel dat je er al vanaf 2018 op het grote Duitse forum mee adverteert, als je nog twijfelde over de flipperbaarheid dan doe je dat nu in ieder geval niet meer.
FC leeft hier ook wat minder en als je bedenkt dat je misschien wel aan een service toe bent en dan totaal 1150€ neer moet leggen voor een FC zonder doos en papieren met flinke gebruikerssporen en een originele band die vergaan is… Ja dan vind ik het totaal, met meer dan de helft van de listprijs, eigenlijk niet eens zo goedkoop meer klinken.
Edit
23mm lugs op dit type horloge is voor vele ook echt een dealbreaker denk ik.
Ook een beetje een moeilijke tijd om nu te verkopen. D’r staan momenteel 3 horloges op het forum waar ik normaal gezien, gezien de prijs en de staat van het horloge, al lang de trekker zou hebben overgehaald. Maar we leven momenteel niet in een normale tijd dus ik hou de boot af.
Lastig te zeggen, want iedereen heeft een eigen visie op wat een mooi of goed horloge is. Ik vind deze FC er mooi uitzien, maar met de kennis dat FC tegenwoordig inhouse uurwerken maakt met nagenoeg dezelfde stijl horloges, voelt jouw horloge snel gedateerd. En het merk schrijft snel af. Maar de prijs lijkt me verder in orde.
Je kan beter Chrono24 of Ebay proberen voor een breder bereik. Ik had hier op HF in totaal 3 horloges te koop staan (waarvoor mijn dank) maar slechts eentje verkocht, de rest via Omega Forums en Chrono24 verkocht. Dan neem je iets meer verlies op de advertentiekosten maar kan je wel iets hoger inzetten. De goedkoopste zijn van alle online advertenties helpt ook vaak.
Het Coronavirus helpt ook niet echt mee, maar ik heb twee horloges verkocht na de uitbraak dus dat zal voor mensen met een grote portemonnee geen reden zijn.
Ik zou ook zeggen dat dit iets is voor Catawiki. Een FC verkoop je hier gewoon niet eenvoudig. En als ik je een tip mag geven, zet het horloge gewoon in de veiling zonder reserve, uiteindelijk bepaalt de markt de waarde, en als dat tegenvalt, pech gehad…
Wat moet je vragen, of beter nog: waarvoor wordt het verkocht?
Met wat geluk zijn er liefhebbers die net zoiets zoeken, en dan kun je blij verrast worden. En met pech is er op dit moment net geen koper voor jouw horloge.
Als ik persoonlijk naar deze advertentie kijk, is mijn reactie: € 730 vind ik veel geld voor een horloge met deze gebruikssporen. Daar koop ik bijna een nieuwe voor van een ander ‘goed’ merk. En dat deze een nieuwprijs van € 2.200 doet daar voor mij niets vanaf.
Je zou nog eens via andere kanalen kunnen proberen. Marktplaats of eBay.
Bedankt voor alle reacties.
Het is moeilijk om een waarde te bepalen wat bijna niet te koop komt, eigenlijk dus een heel exclusief horloge
Zodoende deze vraag, ik kan wel vinden dat dit zoveel waard is maar uiteindelijk bepaald een koper wat de waarde werkelijk is.
We zullen het wat langer bekijken en zien waar het schip strand, wat ik eruit haal is dat het niet helemaal scheef gaat.
Hmmmm ik bekijk nu de foto’s op de mijn computer (eerst op mijn mobiel) en dat ziet er inderdaad niet best uit. Die diepe putten zijn ook niet mooi te polijsten. Kast heeft ook geen scherpe randen, dus dat ziet er dan weer uit alsof het kapot gepolijst is. Wellicht eerst een service beurt overwegen om het wat meer smoel te geven? Dan ben je relatief weer duurder uit, maar dan verkoop je het wel sneller. Kan ook geen kwaad na 7 jaar.
Horloge is ongepolijst, dat is zeker.
Hij heeft vooral de eerste 3 jaar veel polstijd gehad vandaar het uiterlijk.
Ik overweeg om hem wederom uit de verkoop te halen, ik denk dat hij mij meer waard is dan de marktwaarde.
Je moet zeker niets tegen je zin verkopen. Maar merken als Frederique Constant, Raymond Weil, Baume & Mercier en dat soort merken houden gewoon heel slecht hun waarde en zijn niet verzamelwaardig, tenminste niet onder de beperkte doelgroep hier op HF. Internationaal aanbieden geeft betere kansen, maar met dit uiterlijk en de “slechte” waardevastheid van FC zal het nooit een commerciëel succes worden. Anders meteen goed laten polijsten, is het meteen 2 mm dunner en heb je een 40mm horloge (flauw sorry).
Ik kan me hierin wel vinden. Ik heb vaak naar deze advertentie gekeken omdat ik het een mooi horloge vind. Echter de prijs is aan de hoge kant en als ik naar mezelf kijk ben ik op zoek naar een koopje.