Waardebepaling gebruikt horloge

Brutus Schreef:

Dus laten we hem nou niet direct afrekenen op een
uitspraak die iedereen zou hebben gedaan, die nog
niet de gehele cursus heeft doorlopen.
Gertjan, succes met de studie! Je komt er wel! :wink:

Sorry, ik had de conclusie getrokken (al dan niet terecht) dat Gertjan91 (gezien zijn forumnaam) nu 22 zou zijn.Ik dacht dat hij het concept win-win dan al gekregen zou hebben :wink:

We hebben meer aan een mooi plaatje:

Gertjan91 Schreef:

ā€œWat is de waarde van dit horloge?ā€ Jongens, als
ik legaal een rolex die 5000 waard is kan kopen
voor €1000, doe ik dat. Jullie ook. De waarde is
een indicatie, uiteindelijk probeert iedereen zo
min mogelijk te betalen.

Legaal kopen? Uiteraard!
Iemand uitknijpen? Nooit!

En nee, niet iedereen probeert zo min mogelijk te betalen. Ik ding niet af in winkels en geef fooi in restaurants.
Aanbiedingen die interessant zijn sla ik uiteraard niet af, zo Hollands ben ik dan weer wel :wink:

In dit specifieke geval vind ik € 640,- een mooie prijs.
Ik draai het simpelweg om: mocht ik verkoper van de Steinhart zijn, dan zou ik dat bedrag er ook graag voor krijgen.

Groeten,
Rob

Asl verkoper wilt dat je een bod doet is natuurlijk omgekeerde wereld,hij is verkopende partij dus als hij jou een bod laat uitbregen dan laag inzetten ent egenbod afwachten, ik zou rond de 400.

PS : vind reactie op wat GJ te zeggen had erg overtrokken!

Gertjan91 Schreef:

Ik het vak psychologie hebben we het nu overhelt
onderwerp Klootzakkerij. Denk dat ik dit als
voorbeeld ga gebruiken.

Veel plezier op dit doorgaans zo leuke forum! (tu)

Groeten.

Noel.

De spiechel der saligheid. Dank voor je tip, ik kijk dan ook zeer graag in de spiegel. Vooral naakt word ik er erg blij van.

Ik wens trouwens absoluut niet geassocieerd te worden met die leugenachtige sluimernicht. Scheve kop heeft die man ook.

Dank, gekkehuus. Chapeau, je bent een van de weinigen hier die niet met de kudde meedraaft!

Gertjan91 Schreef:

Dank, gekkehuus. Chapeau, je bent een van de
weinigen hier die niet met de kudde meedraaft!

Met alle respect maar ik heb een paar van jouw weg gemodereerde reacties mogen aanschouwen en die waren redelijk ordinair en bijdehand!

Groeten.

Noel.

Dat ben ik dan ook zeker. Toch bedankt voor je tijd om het te lezen.

Wat een gezellig draadje weer !

Als het gaat om een horloge dat ik zo bij de leverancier kan kopen (met de volle garantie en een factuur op mijn naam) dan zou ik een redelijke korting willen op de listprijs. Als het horloge niet meer leverbaar is, of er moet lang op gewacht worden, dan zou ik meer willen betalen voor een 2e hands.

En? Al een bod uitgebracht?

De verkoper heeft gereageerd op mijn ā€˜gezocht’ oproep op een andere site. Vandaar dat hij vroeg een goed bod te doen en zelf geen vraagprijs aangaf. Ik wil gewoon een nette prijs voor het horloge betalen.

Grappig om te zien welke reacties er loskomen op een ogenschijnlijk zo simpele vraag. Ik weet nu wat ik ga bieden. Zodra ā€˜de uitslag’ bekend is, zal ik het hier wel melden.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Richard1973 Schreef:

De verkoper heeft gereageerd op mijn 'gezocht’
oproep op een andere site. Vandaar dat hij vroeg
een goed bod te doen en zelf geen vraagprijs
aangaf. Ik wil gewoon een nette prijs voor het
horloge betalen.

Grappig om te zien welke reacties er loskomen op
een ogenschijnlijk zo simpele vraag. Ik weet nu
wat ik ga bieden. Zodra ā€˜de uitslag’ bekend is,
zal ik het hier wel melden.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Aha! Het horloge stond niet te koop, maar je hebt het zelf als ā€œgezochtā€ opgegeven.

Dat verandert de zaak, jij bent immers de vragende partij. Nu is het zo dat de verkoper er tegen de juiste prijs van af wil en aftast
hoe graag jij het horloge wil hebben. Even kijken hoe ver hij jou wil ā€œuitknijpenā€, zoals sommigen het hier noemen :smiley: :wink:

Succes met de aankoop! Graag foto’s als hij om de pols zit :wink:

Groeten,
Rob

Inderdaad! Dat verandert de zaak! Je had ons allen even op het verkeerde been.

Aangezien jij de vragende partij bent en er blijkbaar geen andere aanbieders zijn kan de prijs , afhankelijk van hoe graag je het horloge wilt hebben, helemaal door het dak!

Dichter in de buurt van de listprijs is in dit geval mijns insziens fair.

Maar goed, deze reactie is natuurlijk mosterd na de maaltijd want je hebt al een bod gedaan. Is de buit al binnen? Laat het ons weten!

Windhund Schreef:

Inderdaad! Dat verandert de zaak! Je had ons allen
even op het verkeerde been.

Aangezien jij de vragende partij bent en er
blijkbaar geen andere aanbieders zijn kan de prijs
, afhankelijk van hoe graag je het horloge wilt
hebben, helemaal door het dak!

Dichter in de buurt van de listprijs is in dit
geval mijns insziens fair.

Maar goed, deze reactie is natuurlijk mosterd na
de maaltijd want je hebt al een bod gedaan. Is de
buit al binnen? Laat het ons weten!

och, dat degene em aanbiedt zegt ook wel iets. er is immers n overweging om em vd hand te doen.

ik bedoel, ben nog op zoek naar leuke longines legend diver. maar als de verkoper er 2000 ofzo voor wilt, dan bedank ik em vriendelijk voor t aanbod, maar ik kijk dan nog even verder…

maar ben t eens dat de verkopende partij dan iets sterker staat om de onderhandelingstafel.

400 eu

Maximaal euro 600 geboden. De eigenaar wilde minimaal euro 700 hebben de deal is dus niet doorgegaan.

Bedankt voor het meedenken.

Luchtfietser…

Richard1973 Schreef:

Maximaal euro 600 geboden. De eigenaar wilde
minimaal euro 700 hebben de deal is dus niet
doorgegaan.

Bedankt voor het meedenken.

Jammer maar helaas. Als de verkoper gelijk om 700 euro vroeg. Of eerst 840 en daarna naar de 700 zou afdalen. Zou je het dan wel gedaan hebben?

Nee, zeker niet. 840 is de nieuwprijs en het horloge is een jaar oud. Dan is 700 echt te veel.