Ik heb een vraag over de waardebepaling van nieuwe horloges.
Een stukje achtergrondinfo: Ik kan uit de boedel van een juwelier 4 nieuwe Raymond Weil horloges in 1 koop overnemen. Het gaat om 1x Don Giovanni Cosi Grande en 3x Nabucco, waarvan 2 zonder chronograaf (het oudere type dat niet meer op de website van RW staat) en 1 met (titanium/carbon uitvoering). De bedoeling is nu om er 3 te gaan verkopen en met de winst daarvan de 4e te houden.
Nu is de vraag: Wat zou ik moeten aanhouden als verkoopprijzen? Ik vraag dit omdat er op MP, Ebay en Chrono24 zeer uiteenlopende prijzen worden gevraagd. En als je dan een veilingsite bekijkt, zoals zadelhof-auctions, dan moet je bijna geld meebrengen om wat te kunnen verkopen.
Heeft iemand een idee? Ik kan dan een beetje een inschatting maken wat ik voor die 4 horloges zou kunnen bieden.
Ik weet alleen dat het merk niet populair is. Zeker niet voor de listprijzen. Het merk is prima en de afwerking ook maar het wordt zeker niet makkelijk verkocht.
Dat idee had ik al. Ik heb er zelf een en ben er heel tevreden over, maar het heeft kennelijk niet die uitstraling die mensen zoeken, of het is gewoon te duur. De officiële prijslijst is inderdaad ook wel wat over-the-top.
Ik heb zelf een don giovanni cosi grande. Denk dat je daar rond de 1250-1400 euro voor kunt krijgen mits je de tijd hebt om op de juiste te koper te wachten. Ik persoonlijk vind het een schitterend horloge.