Waardeoordeel Omega Constellation quartz

Goedemiddag!

Struinend op het web ben ik deze Omega tegengekomen, wat ik een heel leuk horloge vind! Alleen nogal aan de prijs voor een quartz uit 1997 vond ik eigenlijk. Er staan er maar twee op chrono en de prijs ligt niet ver uit elkaar, dus mijn vraag is ook of dit een normale prijs is.Hij ligt bij een handelaar in Nederland en staat te koop op C24 maar ik zie hem niet op hun eigen website! https://www.chrono24.nl/omega/constellation-chronograph-gold-steel-white-dial-37-mm--id12375018.htm

Dus hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken. Alvast bedankt!

2 likes

Prijs is niet abnormaal hoog, verkoper is een goed adres.

1 like

Zoek je hem per se in staal/goud?
In staal weet ik ze wel voor beduidend minder te vinden.

1 like

Ik heb ze net even in staal bekeken maar die zijn ook goed te pruimen! Dus dat is geen vereiste. Maar ik heb dit type nog niet eerder gezien of gepast, dus zou ik ze in beide uitvoeringen wel even willen zien IRL. Als je een tip hebt voor een stalen versie, houd ik mij aanbevolen. :+1:

1 like

100 euro verzendkosten. Ik zou hem gaan halen.:no_mouth:

1 like

Ik PB je er wel ff een paar.

Dit is niet zomaar een “quartz” uurwerkje

Het heeft een mechanisch chronograaf gedeelte met zwevende wijzer

Volgens mij is het uurwerk een Piguet MecaQuartz 1271

2 likes

Ja, dat kan wel uit qua brandstofkosten inderdaad! :grin:

1 like

Kijk, zover reikt mijn kennis dus niet! Ik ga hem in ieder geval even in het echt bekijken, het zwart van de Romeinse cijfers lijkt hier en daar iets versleten. Kan ik ergens wat meer info over het uurwerk vinden? Even googelen en ik kom uit bij Breitling Caliber 69?

1 like

Breitling calibre 69 is de piguet 1271

Meerdere merken hebben hem gebruikt ook bijvoorbeeld hublot in hun mdm lijn en iwc heeft hem ook gebruikt

Goed opletten of de chrono goed werkt

Ik heb een keer een defect gehad in een piguet 1271 uurwerk omdat de batterij die gemonteerd zat te dik was. Hierdoor was er een platine scheef gedrukt en liep de chrono aan. Dus goed letten op een goed doorlopende chronograaf

Vind het een prachtig ding

Het zwart in de romijnse cijfers kan je zo bijwerken met modelbouwverf, is een klein klusje

Verder letten of de schakels van de band netjes zijn

1 like

Super! Bedankt voor de info en tip! :+1:

1 like