Waardeschatting IWC

Moest googlen.:face_with_monocle::face_with_monocle::unamused:
Sta maar weer op.

4 likes

Knap hoor, het standaard argument dat dan altijd wordt gebruikt, ja jullie zijn jaloers :joy:

Door elke veelvraat gebruikt.:tumbler_glass:

5000 Roebel dan waarschijnlijk

Ik ben echt super jaloers.

2 likes

image

4 likes

Hollandsche BS.

Enig.

:no_mouth: :wink:

Zou je wellicht de naam van deze kenner kunnen geven. Ik heb ook nog wel wat horloges die ik voor 20x de marktwaarde wil verkopen :joy:

3 likes

220px-Dore-munchausen-illustration

1 like

Nou ja ehm. Geen IWC kenner, maar ik zie hier:

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?dosearch=true&manufacturerIds=124&yearBought=1960&yearBought=1961&yearBought=1962&yearBought=1963&yearBought=1964&yearBought=1965&yearBought=1966&yearBought=1967&yearBought=1968&yearBought=1969

(periode 60-69, ik schat het horloge zo uit de losse pols even op die periode) dat er toch forse prijzen voor worden gevraagd.
Had oorspronkelijk al het gevoel dat dit wel iets was op basis van de foto’s (de laatste foto, maar ook de keurige kroon).
Het horloge lijkt (ondanks de vage foto’s) in prima staat. En omdat het een gouden kast heeft, in combinatie met de doos, en het merk uiteraard zou het mij niet verbazen als het is gegaan tussen, laten we zeggen, 1900 en 3000 (op basis van een snelle observatie op chrono24, even googlen)
5000 lijkt me nogal aan de forse kant, maar wie weet, een echte kenner wist dit blijkbaar op waarde te schatten.
Zitten hier nog andere IWC kenners? (ik ben er in ieder geval geen)

Edit: Vwb de maat vd kast. Ik schat een lug wijdte van 18. Als 18 is 26 op foto 2, dan is de kastmaat zonder kroon 31/32 mm

1 like

Foto’s gemaakt met een stoeptegel…:face_vomiting:

1 like

Relevant, maar niet relevant in het geval van dit specifieke horloge (wat mij betreft)
Ik ben het eens met anderen in het topic dat de communicatie van topicstarter wat te wensen overlaat (Foto’s en inhoud. Een van de velen die zich speciaal voor dit doel aanmelden)
Neemt niet weg dat ik zelf van mening ben dat dit een horloge zou kunnen zijn van forse waarde.
In het kader van ‘wat is het waard’ komen weinig horloges van dit caliber voorbij (nou ja, laatst een interessant erg antiek zakhorloge, maar thats it)

Ik blijf overigens van mening dat ik één wijzer zie, en de staat verder niet kan afleiden.

Die wijzers liggen op elkaar. Als ze maar een beetje raken dan is het aannemelijk dat het horloge stopt op dat punt bij minimale gangreserve.

Het is mogelijk. De TS had betere foto’s moeten plaatsen.

Dat was fijn geweest. Maar TS heeft waarschijnlijk (mede) dankzij dit forum (koper = forumlid?) een mooie prijs gekregen.
Ik zou het leuk en interessant vinden nog eens een paar betere foto’s te zien. Misschien heeft @jansen die inmiddels ?