Waardevastheid van Breitling vs Rolex

Hallo uit nieuwsgierigheid vroeg ik mijn eigen af welke merk het beter deed kwa waardevastheid , ik weet dat Rolex het heel goed doet en zijn waarde behoud maar hoe zit dat met Breitling ? En zit er veel verschil in afwerking ?

mvg b0z4

Zonder in details te treden: over het algemeen houdt een Rolex zijn waarde beter dan een Breitling.

Ik denk dat het bij Breitling wat meer modelafhankelijk is!

El penumbra Schreef:

Ik denk dat het bij Breitling wat meer
modelafhankelijk is!

bij rolex ook :wink:

Breitling is beduidend minder waardevast. Van tweedehands Rlx is ook goede waardeschatting te maken. Tweedehands Breitling wat de gek ervoor geeft.

staat tegen over een seiko van 50 euro zakt nooit zoveel als een rolexB)-

Op het TZ-UK forum is momenteel deze Explorer 2 te koop. Wat deze Explorer uit 1970 bijzonder maakt (schijnt te maken…) is de secondewijzer: die is recht en heeft geen ‘bal’, latere types hadden het wel. Tweede bijzonderheid is de bezel insert: de cijfers raken bijna het glas. Latere modellen hebben bezel inserts waarbij de cijfers halverwege zitten. De combi van deze secondewijzer en deze bezel bepaalt de vraagprijs: ergens tussen de 10K - 11K euro’s. (Ik kan en wil het niet betalen, maar wat een mooi horloge!).

Dit horloge is helemaal gerestaureerd door Rolex. Gelukkig hebben ze de verkleurde wijzer en de oude bezel laten zitten!

Menno

Rolex is waardevaster.

Toch de Professional lijn …

Een Datejust is niet zo waardevast.
Enkel voor het grote publiek, die denken dat ze allemaal evenveel waard zijn.

Sommige Breitlings houden hun waarde beter dan de andere.
=> Iconen

Hetzelfde bij de Rolex Submariner.

Rolex > Breitling

gortz Schreef:

…wat de gek ervoor
geeft.

Ik denk dat dit bij alle merken zo is hoor.

Van een zeldzame “gele” Seiko Monster tot een Patek. :sunglasses:

Marc-B1 Schreef:

gortz Schreef:

…wat de gek ervoor
geeft.

Ik denk dat dit bij alle merken zo is hoor.

Van een zeldzame “gele” Seiko Monster tot een
Patek. :sunglasses:

Klopt volledig.

Ik heb al enkele veilingen meegemaakt waarop een Rolex GMT van 2005 zonder papieren aan 3500 is afgeslagen. Hierop komt dan nog een 25% extra …
4 375 is wel erg veel of niet …

Wat de gek ervoor geeft …

Zijn goed beschouwd maar 3 merken die redelijk waardevast zijn: Rolex, Patek, Panerai

thieuster Schreef:

Dit horloge is helemaal gerestaureerd door Rolex.
Gelukkig hebben ze de verkleurde wijzer en de oude
bezel laten zitten!

Menno

Zo, streep aan de balk. Ik hoor altijd andere geluiden uit de werkplaats van Rolex. Er wordt nl verteld dat Rolex doorgaans met nieuwe onderdelen werk en dan rustig en schaamteloos de aparte zeldzame onderdelen vervangt voor de gangbare en daarmee het (mogelijk) aparte karakter van de betreffende Rolex naar de gallemiezen helpt.

oscar Schreef:

staat tegen over een seiko van 50 euro zakt nooit
zoveel als een rolexB)-

Mijn beste,

(tu) Zo is het maar net!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

tjvreeken Schreef:

thieuster Schreef:

Dit horloge is helemaal gerestaureerd door
Rolex.
Gelukkig hebben ze de verkleurde wijzer en de
oude
bezel laten zitten!

Menno

Zo, streep aan de balk. Ik hoor altijd andere
geluiden uit de werkplaats van Rolex. Er wordt nl
verteld dat Rolex doorgaans met nieuwe onderdelen
werk en dan rustig en schaamteloos de aparte
zeldzame onderdelen vervangt voor de gangbare en
daarmee het (mogelijk) aparte karakter van de
betreffende Rolex naar de gallemiezen helpt.

Ja, als ik de posting van de verkoper lees, kan dat kloppen: de eigenaar moest er specifiek op wijzen dat hij de oude spullen absoluut wilde houden. Je zou dus best gelijk kunnen hebben!

Menno

Ik denk dat er toch wel meer dan 3 waardevaste merken zijn (Lange, Jaeger LeCoultre, etc.)

Jaeger houdt bepaald niet net zo goed zijn waarde. Nieuw koop ik ze al 40% onder list price. Lukt me met patek, rolex of panerai niet.
:wink:

In z’n algemeenheid: een Rolex is meer waardevast. Niet alleen bij de liefhebber, maar ook elders. Een beurs, een pacht-shop, en bijvoorbeeld internationaal. Overal kun je je Rolex voor een bepaalde prijs wel kwijt. Bij een Breitling is dat wat minder.

Zelfs een niet-horlogeliefhebber/-kenner wilt wel een Rolex. Voetballers, zakenlui, maffioso, etc. Dus omdat je em makkelijk “kwijt” kunt, draagt bij aan de waardevastheid.

Bedankt voor alle reacties , hoe zit het kwa afwerking ? Welk merk is beter afgewerkt :P?

De afwerking is bij beide merken van een uitzonderlijk hoog niveau. Wel gebruikt Rolex een hogere kwaliteit staal (904L). Daarbij heeft Rolex eigen uurwerken, terwijl Breitling alleen in de B1 sinds dit jaar een “eigen” uurwerk voert.