Waardevastheid

Het zou wellicht van belang kunnen zijn als waardevastheid/-stijging gelijk staat aan kwaliteit, maar het is meer een kwestie van vraag en aanbod. Zoals hierboven ook is gezegd.

Als je het leuk vindt om geld te verdienen met horloges, lekker doen joh.

1 like

Nee. Koop en draag wat je mooi vind en wat je zelf denkt dat je je als uitgave kunt veroorloven.
Als je wil flipperen is alles wat je ervoor terugkrijgt mooi meegenomen, maar houd er rekening mee dat je er per saldo altijd op zult verliezen.

1 like

Mee eens. Het verbaast me alleen wel dat sommige modellen in de loop det jaren zoveel in waarde zijn gestegen.

Sommige mensen beleggen in horloges… Rolex :money_mouth_face:

2 likes

Zijn niet mijn wensen, maar gewoon gepikt uit een jaarboek van 1999, wel de nog steeds populaire modellen.

Waarom zie ik op dit forum geen 2020/2021 Baume&Mercier, Raymond Weil,Rado of Maurice Lecroix?

1 like

Horloges zijn oorspronkelijk nooit bedoeld om hun waarde vast te houden. Onze voorouders kochten een horloge voor het leven. Misschien moesten ze ooit een tweede kopen als ze de eerste kwijtraakten of hij onherstelbaar beschadigd of versleten raakt. Als hij bij overlijden nog goed was ging een nazaat hem gebruiken tot hij ā€˜op’ was.
Alleen als je een flipperaar bent is waardevastheid van belang. Op een hoge uitzondering na zul je op de verkoop van elk horloge verliezen.

3 likes

Het valt mij ook op, bijna alleen maar Seiko, Citizen, Rolex en OmegašŸ˜‰

1 like

Ook als een collector wellicht?

Verliezen doe je bij de aankoop.
Bij eventuele verkoop kun je je verlies beperken :wink:.

Overigens koop ik wat ik mooi vind, zonder na te denken over waardevastheid.

1 like

Als je een horloge koopt met die reden, koop er dan geen.
Investeer in vastgoed.

Horloges, diemoet je dragen en van genieten.

:point_up_2:

2 likes

:point_up_2: dit!!!

1 like

Als ik het aanbod in het blauwe gedeelte zie dan heeft men hier echt een hekel aan afschrijven. Begrijpelijk ook wel,… ik hou er ook niet zo van, maar soms moet het gewoon.

Echt niet. Zeker nog nooit van een 5711 of bv een 15400 gehoord?

1 like

Belangrijkste achterliggende vraag lijkt mij waarom je deze vraag stelt.

Zoals (bijna) altijd: dat hangt ervan af: is je interesse in horloges een hobby, of is het een verdienmodel?

Een hobby mag geld kosten, en dan is waardevastheid niet zo belangrijk. Is het een verdienmodel? Nou ja, vul maar in… :sweat_smile:

1 like

Het is maar een algemene vraag, ben gewoon benieuwd naar de mening van andere verzamelaars.

1 like

Lekker belangrijk hoe waardevast het is…

Zou wel leuk zijn als wat je mooi vindt ook waardevast is. Persoonlijk vind ik veruit de meeste waardevaste modellen niet mooi.