Beste horlogevrienden,
Wat vinden jullie? Moet de waardevastheid een (belangrijk) argument zijn bij het aanschaffen van een horloge?afbeelding|387x499
Dat ligt aan de vraag wat de koper er zelf van vindt en niet wat “anderen” er van vinden.
Ja als je het geld eigenlijk niet kunt missen/ je een notoire flipperaar bent
Nee
Ligt eraan.
Of je het als een investering ziet of puur om draagpleizier?
Nein!
Niks moet, alles mag.
Nee, maar is maar net wat je belangrijk vind.
Nee man ik wil niet waardevast maar stijging.
Nee, ik denk dat het rijtje overwegingen zo moet zijn:
1 Is er de klik/vind ik hem echt mooi
2 draagt het horloge comfortabel
3 kan/wil ik de prijs betalen
4 is het horloge een aanvulling in de collectie
5 is het uurwerk het waard (eta 2824 voor 5000+🤔?
6 is het een relevant merk
7 de afschrijving, alleen stalen rolexen met de juiste configuratie schrijven weinig of niet af, de rest allemaal wel.
8 …
Etc
101 wat vind een ander/HF ervan
Deze vraag komt zeer regelmatig terug op HF in verschillende vormen. Al moet ik zeggen dat deze variant wel erg makkelijk te beantwoorden is…
Natuurlijk “MOET” waardevastheid geen verplicht of belangrijk argument zijn. Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Beetje bekrompen vraagstelling van TS als je het mij vraagt…
Het klinkt misschien vreemd, maar sommige leden kopen gewoon een horloge wat ze zelf willen en niet een horloge wat misschien iemand anders ooit wil…
Voor mij is het een combinatie van beide. Ik spaar echt voor mijn horloges en wil niet dat ze gelijk 50% in waarde verliezen. Een beetje afschrijven vind ik niet erg zolang het maar horloges zijn die ik echt gaaf vind.
Nee!!
1 vind ik m mooi?
2 heb ik de centen paraat ?
3 kopen!
Mijn antwoord op de vraag van @Tabbah
Boeit mij geen zier.
Op basis van je fotos en wensen kun je vandaag alleen naar voor de polar gaan. Wel snel halen want de sneeuw blijft maar even.
Zeker niet
Mooi zinnetje.
Waardevastigheid is een moeilijke factor om mee te nemen, omdat veruit de meeste horloges waarde verliezen. Het is nu eenmaal een consumptiegoed, tis geen goud ofzo.