Van mijn opa en overgrootmoeder zijn er een viertal horloges naar boven komen drijven, een gegraveerde Certina (herenhorloge), vermoedelijk goud. Een Junghans met een erg versleten leren bandje. Een Reseda en Zentra Ancre vermoedelijk ook allebei goud.
Mijn moeder is erg nieuwsgierig wat deze vintage horloges waard zouden kunnen zijn. Heeft iemand enig idee?
Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum.
Vragen over type, oorsprong, de techniek en of het horloge echt is kunnen hier wél worden gesteld.
het is eigenlijk niet de bedoeling dat we hier gratis en vrijblijvende taxaties uitvoeren. Evengoed zijn het geen onaardige horloges; als je er definitief van af wilt en indien ze massief goud zijn, laat het karaatgehalte checken bij een goudhandelaar, en de uurwerken verwijderen voor het correcte goudgewicht.
Als je ze wilt behouden, is er vast wel iemand die er alsnog iets zinnigs over kan zeggen - maar dat is dus niet de bedoeling van ons forum.
De Certina is IMO de enige die iets meer dan de goudwaarde waard zou kunnen zijn; het was destijds een redelijk hoog aangeschreven fabrikant en ook een manufactuur (= met geheel eigen uurwerken), en ook omdat het een herenhorloge is. Die worden nu eenmaal verzameld en gedragen, vintage dameshorloges zijn veel minder waard.
Eventueel door ons genoemde bedragen zijn toch altijd deels een slag in de lucht.
Mijn excuses, ik ben hier net nieuw, mijn bericht was ook verplaatst naar dit onderdeel van het forum inderdaad en zie daar nu de beschrijving van. Ik kan zo snel niet vinden hoe ik mijn bijdrage kan bewerken, waar kan ik dit doen?
Nogmaals excuses, toch erg bedankt voor je reactie!
Die ie niet zo relevant. Wat dat horloge duurder maakt is de geïntegreerde gouden band die eraan zit. Maar dat ding is in geen miljoen jaar 4k aan goud waard.
Hi sanne.
De Junghans is verguld. Dat kan je zien aan de aanduiding op de stalen kast met plaque.
Beide andere horlogekasten zijn wel vol goud. De dames reseda heeft waarschijnlijk wel een gouden band. Voor de zekerheid moet je opzoek naar de merktekens. Ze zijn ook wel eens verguld uitgeleverd.
Interessant Ruud, ik zou ze nog eens moeten bekijken voor die merktekens waar je het over hebt, ik zag wel op een aantal wat kleine priegels maar ik kon het niet lezen toen, ze liggen ook niet bij mij helaas anders had ik gelijk even gekeken