Is hier nog wat van te maken qua krassen en hoe pak ik dat aan?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Dat kan zeker, ik ga er wel vanuit dat de kast van RVS is. Ik heb een tijd geleden een andere Seiko onder handen genomen, ik denk dat dit voldoende informatie moet zijn om jouw horloge aan te pakken.
Veel succes!
Met zeer fijn schuurpapier de krassen voorzichtig wegpoetsen, vervolgens met nóg fijner nat schuurpapier wat gladder maken. Ik maak een kast vervolgens glad met een dremel met een polijst’katoen’ en een autopoetsmiddel (ik gebruik Commandant). daarna goed schoonmaken met een huishoudontvetter uit de supermarkt en wat water op een borsteltje. Goed droogmaken, indien gewenst napoetsen met Cape Cod doekje, of een “borstel effect” aanbrengen met zo’n schuimrubber schuursponsje. Overigens een acrylglaasje knapt ook op met een behandeling met autopoetsmiddel, maar dat moet nog voorzichtiger gebeuren en goed nathouden, een acrylglaasje kan namelijk smelten!
Mocht je met een dremel aan de slag gaan wil ik je nog aanraden om het uurwerk uit de kast te halen omdat het binnen in het horloge ongelofelijk heet kan worden. Misschien een overbodige tip maar ik heb er al eens een horloge mee om zeep geholpen…
Als er geen diep krassen zijn, om een spiegel finish te hebben gebruik ik een katoen wiel met witte dialux voor stainless steel.
Daarom veelvuldig nathouden!
Dank voor alle reakties, ik ga binnenkort aan de slag en zal verslag doen.
Ga ook de capacitor vervangen.
Moet nog zo een uurwerk houdertje hebben, iemand nog een goed idee/adres? Online is er zooo veel keuze zie door de bomen het bos niet meer…
En hoe heet zoiets in het duits en in het engels?
Bvd!