Waarmee rekening houden bij aankoop Omega Speedmaster Reduced?

Leg me eens uit waar hij dat vraagt?

Ik blijf bij mijn opmerking, iemand heeft na jaren besloten om een stap omhoog te maken, geeft duidelijk een budget aan en jij komt zonder enige achtergrond met een stellige opmerking dat hij maar een horloge moet kopen dat minimaal 2x zo duur is. Kinderachtig.

14 likes

heb de reduced ook gehad, was voor mij te dik en uiteindelijk de prof. gekocht - geen spijt van
dus eerst die reduced ergens passen voor je er eentje koopt

3 likes

Wat zijn de verschillen?

Het is gewoon een horloge met potentieel meer problemen dan de Pro. Prima om daar op gewezen te worden. Mag een tandje minder stellig, maar ik ben ook geen Reduced-fan en dat is hands-on experience.

Quick edit. :wink:

6 likes

Te dik? Een professional is 14mm en een reduced is 13mm.

1 like

Hij wil er 1 kopen met een recente service? Wat is er dan mis mee? Altijd maar dat gehamer van mensen op de Reduced, ik snap het niet.

Er is een speciaal topic hier op HF van mensen die zeer tevreden zijn over de Reduced, waarom moeten altijd mensen dit soort topics komen verpesten met de negativiteit.

5 likes

Realisme is ook een term die je kunt gebruiken. Maar wij gaan het niet eens worden. Recente service = inderdaad noodzaak, anders ga je op afzienbare termijn voor gaas.

Ik heb aan deze uurwerken gewerkt - Breitling gebruikte destijds soortgelijke constructies. En telkens dacht ik - “waarom zo moeilijk doen
”? Het zijn twee gestapelde uurwerken, basis en module, die met elkaar perfect samen moeten werken. Dat is echt een opgave.

8 likes

Hij zegt letterlijk in zijn post:

En toch moet er maar over door gegaan worden? Hij heeft het realisme toch zelf al?

4 likes

Nog nooit een Speedmaster gehad. Maar de verhalen die ik over een reduced hoor zijn louter negatief. Dus ik snap het wel.

1 like

Ah ja, dat is echt een goede referentie. ‘de verhalen die je hoort’. Bedankt voor je input.

4 likes

Tsja, als ervaren horlogemakers met een goede reputatie het zeggen zal het inderdaad wel onzin zijn. :joy:

1 like

Nee, dat is het niet. Maar het is ook niet zoals jij het zegt, ‘louter negatieve verhalen’.

Je koopt er 1 en je hebt een aantal mogelijkheden.

1. Hij heeft een recente service gehad en je kunt er een flink aantal jaar tegen aan.
  2. Hij heeft geen recente service gehad en je neemt het risico - totdat je een service moet hebben.
  3. Je laat hem een service geven bij Omega ĂĄ 950 euro. Dat is een flink, flink bedrag voor een horloge van 2k waarde.
  4. Je zoekt een andere horlogemaker die hem wil servicen, dan ben je minder kwijt. Als je zoekt via het forum vind je wel andere horlogemakers die service geven voor minder geld.

TS vraagt om optie 1. Leg mij eens uit wat het risico is?

2 likes

Hij zegt dat hij op de hoogte is van de hoge kosten van onderhoud, maar als het horloge na twee jaar onderhoud kuren begint te vertonen kan je er weer een paar honderd euro op stuk slaan. Ik denk dat het horloge dat niet waard is.

Ja oke, dat snap ik ook wel. Maar dĂ­e verhalen heb ik nog nooit gehoord, wel dat de service gewoon heel kostbaar is in verhouding met het horloge.

2 likes

Service via Omega is toch standaard een nieuw/gereviseerd uurwerk er ingezet en nieuwe wijzers in het geval van de reduced?

Ja

Thanks. Dan zou je met een recent door omega geserviced horloge toch wel even goed moeten zitten.

Ik neem aan dat ze geen tritium wijzers terug plaatsen? Dan zou ik eenmodel met luminova kiezen om een kleur mismatch in de toekomst te voorkomen.

5 likes

Persoonlijk heb ik nog geen verhalen gelezen die mij afschrikken indien je op tijd laat servicen en de daarbij horende kosten ok vindt. Zelf verwacht ik in de toekomst ook voor de Reduced te gaan, alleen horlogepotje verder vullen.

1 like

Denk dat 42mm voor mij echt te groot is dus ik zou ook voor de Reduced gaan. Waarom zou dat verkeerd zijn?

1 like

Ach onzin. Dat gemekker over die 42 is echt onzin. Ik ga het bewijzen ook.

Hier mijn HB-Sia rechts, en de nieuwe Speedy pro rechts. De klassieker. De HB-sia is officieel 44.25mm breed, de Speedy Pro dus 42. Maar Ă­s dat wel zo?

Neen.

41.6 millimeter is de HB-sia over de bezel. De Speedy pro is dus significant kleiner.

Pas met het meten van de crown guards die volledig geintegreerd zijn in de vorm van de kast kom je uit op de aangegeven maat.

Dat de Speedy Pro “dus” 42 millimeter is, is echt onzin, want sinds wanneer meten we de diameter van onze horloges inclusief crown guards?

Dit is echt een pet peeve van me, vandaar dat ik gewoon er foto’s van heb.

2 likes