Super, dat wist ik niet. Maar wij vergelijken met een 39mm Reduced he, dat is alsnog wel een verschil.
Ps. Wat is een HB-SIA?
Super, dat wist ik niet. Maar wij vergelijken met een 39mm Reduced he, dat is alsnog wel een verschil.
Ps. Wat is een HB-SIA?
Alles is denk ik wel gezegdâŠ
Aankopen via betrouwbare jongens zoals B&O watches @rudiculous
De reduced is qua maatvoering voor de smallere pols perfect.
Service, tja kost altijd geld. Die van mij is bij Omega (S&C) in service geweest. Heb zeker niet de volle prijs betaald.
Ik reageerde op een post die het heeft over de grootte van de speedy pro, die 42 millimeter is.
de HB-Sia is mijn speedmaster, die ik gemeten heb. Ref.nr. 321.90.44.52.01.001. titanium case en band, cal3603 gmt column wheel vertical clutch uurwerk met coaxial escapement.
De Speedy reduced is echt een stuk kleiner, agreed, maar dat de speedy pro is âte groot want 42mmâ betwist ik ten stelligste, want die dimensie is misleidend. Slechts mijn mening
Ik ga hem zsm nog eens passen en dan post ik beide fotos van de Speedy op mijn pols, ook gewoon voor het vergelijk.
Tja, ik heb na veel ellende met het uurwerk mijn Speedy Reduced ooit in een kliko geflikkerd en heb daarna juist een Seiko gekocht. Soit, dit was in 2007/2008, maar toch, het kan verkeren. Ik ben geen fan van het modulaire chronograaf-uurwerk.
Gewoon niet. Ik heb zelf deze ooit gekocht, daar was ik veel blijer mee. Gewoon met een handwindertje:
Ik wel. De Reduced dus. Bleh.
Draagt compact, en is in mijn optiek het mooiere horloge, ook al vind ik een El Primero in een 38mm chronomaster kast nog altijd de absolute ne plus ultra onder de moderne chronografen.
Ik moet bekennen dat een Glassbox ook mooi is. Maar niet helemaal zo mooi.
De pro is echt wel een groot horloge. Misleidend of niet, een speedy pro is mij te groot echter past een reduced prima.
L2L verschillen ze behoorlijk. 45mm voor de reduced, >47mm voor een pro.Als ik mij niet vergis is een 1863 zelfs 48mm.
Incl metalen band met male endlinks bij de wat oudere modellen, kom je al snel uit op 53mm. Dat past echt niet op elke pols. Hierdoor kan de pro toch echt wel âte groot zijnâ hoor. Een reduced heeft standaard een band met female endlinks, dus hier heb je ook nog eens geen âextraâ lug to lug lengte en blijft de L2L ~45mm.
De reduced was dan ook letterlijk geĂŻntroduceerd om een bredere markt te dienen met de âspeedy lookâ, daar de kleinere kast een speedy toegankelijk maakte voor mensen met een smallere pols.
In welke wereld is de speedy pro groot. Mijn vrouw heeft 4.5 inch polsjes en draagt de speedy pro moeiteloos. En 2 millimeter lug to lug verschillend; wow. wereldschokkend.
Sorry ik zie het gewoon echt niet.
Lees eens opnieuw. Totaal 8mm.
Maargoed, de ontwerpers en marketing afdeling bij omega zullen wel uit hun nek gelult hebben bij de introductie van de reduced⊠bovendien is mijn ervaring ook gewoon onzin. đ«©
Serieus kerel.
Aanvulling; een overhangend horloge bij een vrouw, oogt echt heel anders dan bij een man. Dit snap je zelf ook wel toch?
Nee. Het slaat voor mij in beide gevallen als een lul op een drumstel.
Dat is in mijn ervaring niet snel zo, ik kwam rond de 50 uit toen ik er eentje probeerde, maar met band die goed articuleerde. Evengoed: Speedy draag je op een vuig vintage leertje of een NATO, toch?
De oplossing is in ieder geval een 38mm El Primero. Zoveel is duidelijk.
Sluit ik mij bij aan hoor. Die is wel een stukje duurder .
Moet zeggen dat ik het niet zelf gemeten heb. Echter beiden gepast en zeker weten een enorm verschil.
Mensen die beweren dat een paar milimeter in horloge wereld niks voorstelt, hebben toch echt een heel andere beleving van deze liefhebberij dan ik. 1mm kan voor mij een enorm verschil maken in het totale balans van een ontwerp. Zowel in dikte, wijzerplaat, subdials, kastpoten, eventuele kroon beschermers etc.
Ik vraag mij dan oprecht af of men niet beter de opticien kan bezoeken ipv een AD. Tja, ieder zijn beleving zullen we maar zeggen.
Dat de band uit de kast steekt, is toch geen argument? 47 - 45 = 2 millimeter. Mijn punt is dat mijn vrouw géén overhang heeft buiten haar pols met de speedy pro, dĂĄĂĄrom vind ik het zoân zwakkoezwakkoe argument. Maar goed, mijn pols en poen is het niet. Leef je uit met de Speedy Reduced. Ik denk dat het uurwerk dat erin zit je meer hoofdpijn dan plezier gaat geven maar goed, nogmaals, mijn pols en poen is het niet.
Volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met de lug to lug, maar meer met de totale balans van een horloge.
Tja, Ik ben ook best van de details, maar in mijn geval droeg een Speedy Pro gewoon fijn. Hoe dan ook: TS noemt zân polsmaat niet, dus we zijn aan het gissen voor nop.
Fijn horloge. Niet weg doen.
Met een pols omtrek van 4,5 inch (11.43 cm) betwijfel ik dit.
Hier op het forum?
Gissen voor nop plus een hele bak ongerelateerde onzin voor iemand die een specifieke vraag heeft. Mateloos storend.
Neuh, vind ik niet per se.
Dat biedt perspectief, en ik neem aan dat TS daar ook belang bij heeft. Op zân alllerminst geeft het een indicatie hoe courant dat ding is, en wat men er van vindt.
Ach arme. Niet veel gehaktballen gehad, vroeger?
Ik zie iedereen steeds op die servicekosten terugkomen, die TO zelf al aanstipt dus onnodig, maar nog niemand heeft opgemerkt dat het heel veel vergevingsgezindheid vergt om er overheen te komen dat het horloge eruit ziet als een 15-jarige die net een roadtrip door de Balkan heeft gemaakt met een overdaad aan Slivovitsj?
Dag jongens,
gaat hard hier
Bedankt voor alle berichten, helaas wel nog niet veel antwoorden gehad op betrouwbare manieren om aan een reduced te komenâŠ
Aangezien jullie dit blijkbaar erg graag willen weten: Mijn polsomtrek is 20cm.
Een pro zal mij dus zeker wel passen, maar ik vind over het algemeen <40mm eleganter. Mijn Sarb033 vind ik perfect bijvoorbeeld (en deze zal trouwens zeker mijn hele leven in mijn collectie blijven ).
Ik wil sowieso eerst een reduced passen voor ik tot aankoop overga, dus zal jullie laten weten wat het uiteindelijk wordt.
Betrouwbare sites of andere verkopers mogen jullie nog steeds doorgeven natuurlijk
Gr