Waarmee rekening houden bij aankoop Omega Speedmaster Reduced?

Hoe denk je dan over de non professional speedmasters, zoals de trilogy en ck2998’s?

Ik niet, dat was de omtrek van de pols van zijn vrouw.

Gelukkig is mijn polsje nu ook weer niet zo smal… Met een omtrek ergens tussen 15.5 en 16cm wel te smal voor een pro, vooral incl bracelet. Dat weet ik zeker.

Wijsheid komt met de jaren…

Het was een geintje. Ik had een smiley neer moeten zetten. :slight_smile: Belicht wel het belang van ondubbelzinnige grammatica.

Merk op dat de SARB een driehander en dressy sporthorloge is, terwijl de Speedy een toolwatch met een genummerde bezel is. Dat draagt een stuk anders, visueel gezien.

Staan er een paar op Chrono24. Inclusief in Nederland, binnen budget. Koop de verkoper, zou ik zeggen.

Beter.

3 likes

Je mag de mijne altijd passen, stuur maar een bericht als je eens langs wil komen.

2 likes

Dit ja. Zelf meerdere horloges bij B&O gekocht en ontzettend fijne ervaringen mee. Toevallig niet mijn reduced, maar als ik er een zocht zou ik ze absoluut overwegen!

1 like

Je kan ook kijken naar een speedmaster date met een omega 1155 of 1152 uurwerk (valjoux 7750)

Dit is de 3511.50 met een bescheiden 39mm

10 likes

Ik ben ook bepaald geen fan van de proporties en verhoudingen op de wijzerplaat. Nog helemaal los van het uurwerk. Ik vind 'm net zo helemaal niks als de huidige Airking. Die onzin met die 05,10,15, dzjeez. Ik kan zelf ook tellen hoor!

1 like

Eens, een Speedmaster Date of Triple date zijn er in veel soorten en allemaal 39mm geloof ik.

En ik ben bevooroordeeld, want dit is de mijne

8 likes

Om de vraag uit de topictitel te beantwoorden:

Hou er rekening mee dat je bij een reduced altijd te maken krijgt met snobs die denken dat alleen een ‘Moontwatch’ een échte Speedmaster is. :skull:

3 likes

Och, als je een Reduced mooi vindt, en je weet de “dubbele” opbouw en eventuele servicekosten; doen wat je mooi vindt!!!
Ik had meerdere dates etc. maar vind m’n Schumacher zo mooi….
De dial is mooi basic !

Natuurlijk is een grotere Moonwatch mooi maar een Reduced is gewoon anders, beetje onlogisch…

11 likes

B£O is top

2 likes

Precies. En kijk maar hoe vaak ze te koop komen. Heb het idee dat veel eigenaren hem toch weer snel van de hand doen.

@Klokje1 ik snap je keuze heel goed. Ik blijf het een mooi horloge vinden en qua looks misschien wel stoerder van een Professional (vanwege de extra uurmarkeringen.

Mijn advies: ga passen. Toen ik twee jaar terug opzoek was naar een horloge (Speedy Reduced) viel hij mij in het echt tegen.
Passen, foto’s maken, een gevoel bij krijgen, en als je hem dan nog steeds zo gaaf vindt: gewoon doen!
En ja ik zou hem wel recent geserviced kopen :smiley:

3 likes

Of niet geserviced als de prijs daar ook naar is.

Ze zijn echt “underwhelming” IRL. Laatste maanden 2 hier gehad. Ik heb een 17,5 cm pols en mijn Pro past er gewoon prima op. Valt me op dat 1861 Pro’s nu langer te koop staan, en voor minder weg gaan dan ik zou verwachten. Denk aan dik 3,5K voor een net exemplaar dat niet meteen service behoeft.

En die nieuwere 38mm automaten, is dat niks?
Met dat 3330 uurwerk.

Edit: denk mbt budget ook wel aan de hoge kant en volgens mij niet zo vaak aangeboden.
Deze overigens niet te koop, puur ter info

1 like

Of deze met eerder genoemde 7750 basis, het werkpaard onder de chronograaf uurwerken

Draagd wel wat groter weer dan eerder genoemde 3330 uurwerk speedmaster ivm male-endlinks

Deze heeft volgens mij geen male-endlinks, dus t kan wel met een 7750 er in.

@Klokje1, ik heb je een PB gestuurd. Groet, Dennis.

Klopt, 1469 bracelet. Zeer comfortabel

Ik vind dit ook een heel gaaf ding, net zoals de nieuwe FOIS. Maar valt never nooit binnen zijn budget inderdaad.