Waarom aan de binnenzijde?

Je hebt gelijk. Excuus.

1 like

Het is een algemeen bekende internet etiquette om geen jaren oude topics te heropenen.

oh, wist ik (ook) niet.

Maar als iemand een vraag stelt die ooit eerder in een ā€œtopicā€ behandeld is, krijgt de vragensteller gelijk om zijn oren van ā€œwel eens van een zoekfunctieā€ gehoord?

t is ook zelden goed…

2 likes

Klonk goed totdat ik het probeerde… de binnenkant pols naar me toe draaien om af te lezen is vele malen lastiger, lees een opgave, dan de bovenzijde naar me toe draaien en Horloge lezen.

Hmm, voor mij is het toch echt lastiger om je elleboog naar buiten en omhoog te draaien dan even mijn pols om te flikken.

Misschien ben ik anatomisch wel niet helemaal lekker dan :joy:

1 like

Of ik niet…,

1 like

Of jullie allebei niet! :kissing_closed_eyes:

ik doe ze om mn bovenarm met extra lange nato`s…hoef ik alleen mn ogen te bewegen.
Geen reflectie,geen polsbeweging dus beleefd,en zeer zakelijk over mn colbertje met opgestroopte mouwen met daaronder een tanktop uiteraard.

4 likes

Dus jij was dat,…
Zag er er apart en uniek uit.

1 like

Wel te laat op je afspraak omdat je automaat stilstaat :thinking:

1 like

Hah! :stuck_out_tongue:

Zit als ā€œearly adopterā€ toch al jaren op internet maar hier nog nooit van gehoord. Ik zie ook niet in wat het uitmaakt. In elk geval vond ik het een leuk topic, oud of niet.

P.S. uit mijn moderator dagen gooide we oude topics of op slot of gewoon weg al naar gelang de inhoud als niemand meer mocht reageren.

Wy not? zoals ringo starr zou zeggen

2 likes

mijn bijzondere excuses, ik had het niet tegen u

Als je dat allemaal zo goed weet, zou je ook moeten weten dat dat netiquette heet.
En verder heeft @anon33714818EV wat dit betreft volkomen gelijk.

Moet je geen kantoorwerk hebben of veel achter bureau’s zitten, want dan kras je je hele horloge in no time naar de galemiezen.

Ook raad ik met klem af om tijdens het autorijden met je tachymeter te gaan zitten vogelen: Ik neem aan dat er recht voor je neus een heel deugdelijke tachograaf zit.

Ergens staat het mij tegen als mensen zich de houding aanmeten van iets wat ze niet zijn. De ā€œmilitaireā€ draagwijze is dus voor den normaalen burger niet cool.

Eh, que? Het ziet er in mijn ogen malloot uit. Alsof een saaie zakenrelatie een zweempje Indiana Jones wil claimen of zo. Zie boven.

Ik vind die regel even niet terug in de RFC for netiquette:

https://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt

Kun je me even aanwijzen waar het addendum op RFC 1855 staat waaruit die regel zou moeten blijken??

Geinig topic. Leuk dat ie weer open is. :slight_smile:

Ach, wellicht beweegt ie z’n polsen op andere tijdstippen wel weer.

Ik ken veel militairen, zie er veel, spreek er veel en ben er zelf een. Ken er echter geen een die zijn horloge, meestal Suunto of g-shock aan de binnenzijde van de pols draagt. Ik ken q sportinstructeur welke zijn horloge opdezelfde manier draagt, echter deze pax spoort niet en vindt het vooral zelf erg ā€˜peppi’ staan.

4 likes

Bekijk het eens objectief, etiquette is een levensstijl. Een gent past het aan naar zijn manier. Veer mee en ga mee of leer ervan hoe dit ook voor jou beter kan. Met jouw argumenten kan ik je niet verwijten dat je dit zegt, echter ben je niks verplicht. Wederzijds

Etiquette en objectiviteit hebben niets met elkaar te maken omdat een set gedragsregels die aangenaam of beleefd zouden moeten zijn sowieso subjectief zijn.

Maar dat terzijde: Etiquette en een zekere moraal zouden goed een levensstijl kunnen zijn. Daarbij is in mijn wereld het nieuw leven inblazen van een oud onderwerp niet direct onbeleefd te noemen. :slight_smile:

1 like

Ik draai mijn horloge altijd om (naar de binnenkant) als ik iets niet moet vergeten. Een soort knoop in je zakdoek (geen verband met het tv programma :smirk:)

Groeten,

Stefan

4 likes