Waarom al die slechte vouwsluitingen

Hier hetzelfde probleem met (mogelijk) dezelfde Tissot. Ik heb de tweede keeper er maar netjes afgeschoven :stuck_out_tongue:

Herkenbaar. Longines Hydroconquest is een goed voorbeeld waarvan de sluiting (en band) niet kwalitatief in balans zijn met het horloge. Positieve voorbeelden in mijn collectie zijn (waren) Oris en Maurice Lacroix. Het denk ik wel meer om de gebruikte vorm van sluiting dan de kwaliteit van het materiaal.

Groet,

Tecco.

Voor mijn gevoel heeft Oris ook wel kwalitatief goed materiaal gebruikt voor de sluiting en op de aquis zit bij de rubberband een super sluiting met mooie fijn verstelling

Ik heb een tijd lang een IWC vouwsluiting gedragen op mijn Pilot Chronograph. De sluiting is mooi afgewerkt en functioneert prima, maar ik vond 'm toch niet erg lekker zitten. Uiteindelijk heb ik de gewone gesp er weer op gedaan. Dit bevalt me beter.

Toch apart dat bijna iedereen van mening is dat een simpele gesp lekkerder zit dan een mooi afgewerkte vouwsluiting, waar veel mee werk in zit

Het enige voordeel van een vouwsluiting is, dat je je horloge een fractie van een tijd sneller om hebt. En geloof me, ik heb al véél horloges gedragen hoor. Zowel met vouwsluiting als met doornsluiting…

Je vergeet het grootste voordeel van de vouwsluiting (op leder), daardoor slijt de band veel minder.

Minder, maar véél minder niet IMHO. Dan koop je iets vaker een bandje, maar dat is wel hygiënischer :smile:.

2 likes

Dat “mooi afgewerkte” lijkt me niet zo van belang. Doornsluitingen, mooi of lelijk afgewerkt, dragen even comfortabel.

Grappig, ik ben juist helemaal niet tevreden over mijn ML sluiting, sterker nog ik heb hem 2 weken geleden retour gestuurd. De sluiting gaat zowieso heel stug open en dicht, je breekt bijna je nagel. En bij mij ging de sluiting meerdere malen per dag 1 millimeter open, dan moest ik deze weer dicht drukken.

Yep. Perfect ontworpen.

Glidelock? Wat houdt dat in dan?

Fijnafstelling zonder te klooien met springbars. Zit in de nieuwe banden van Rolex (iig de nieuwe Subs).

Net zoals de sluiting van Oris Aquis op de rubberband?

Dat denk ik wel. Je klikt de band los en schuift naar de gewenste positie. Daaarna weer vastklikken en klaar.

Yup! Heel easy!

Nieuwe Rolex sluiting is ontzettend goed…!
Nog geen betere ervaren.

Leer in de zomer; het sopt en het stinkt :worried:

Zei niet dat je iedere dag het zelfde bandje moet dragen… Iedere dag afwisselen, net als schoenen en het geriek is over.
Voorts zijn er ook leren bandjes met rubberen of andere binnenzijden. Bijvoorbeeld de nu al veel geroemde Hirsh Performance lijn:

2 likes

Heeft iemand ervaring met Hirsch vouwsluitingen en dan met name deze: