Waarom al die slechte vouwsluitingen

Ik mag hopen dat deze beter zijn dan de standaard doornsluiting van Hirsch. Dat lijkt wel een stukje plastic …

De doornsluiting op mijn Hirsch Lucca valt mij anders echt niet tegen.

Dat is ook een wat andere prijsklasse als mijn Duke :wink:

Vind ik van Seiko ook hoor, op de Sumo en zeker de (850 euro nieuw kostende) Shogun zitten ook een beetje blikken sluitingen, die niet echt bij het prijssegment horen in mijn beleving. Die lijken verdacht veel op die sluitingen op de 170 euro kostende Monsters.

Mijn Halios sluiting was erg goed van kwaliteit vond ik, en op mijn Certina Action Diver zat ook een puike sluiting. Dat van die Longines Hydroconquest lees je vaker, was voor mij één van de redenen om er vanaf te zien. Recensent vergeleek het rammelen van de gesp met dat het wel leek of hij een tamboerijn bespeelde als hij applaudisseerde met het horloge om…

1 like

De getoonde zijn prima sluitingen.

Dank je :thumbsup:

Naast het toolloos verstellen, vind ik t ook fraai dat je niet ziet dat ie versteld is. Bij veel andere sluitingen, met bv n ratchet, ziet t er niet altijd even chique uit.

Ik heb wel vaker gezegd dat ik lugholes wel bij n toolwatch vind passen. Maar icm de glidelock sluiting, hoeft t niet zo nodig meer.

Het grootste voordeel van een goed passende vouwsluiting vind ik het gemak van omdoen plus het voorkomen van een val op de badkamervloer. (van het horloge :grinning:)

Zou willen dat ik “last” van van die rommelnde, bliken vouwsluitingen van de oude Sub, Dweller en GMTs :wink:

3 likes

Hoor veel commentaar over de sluiting van de longines hydroconquest.
De mijne op de rubberen band vond ik een mooie stevige, kwalitatief goede niet rammelende sluiting.
Gaat het hier om de metalen banden?

Erg comfortabel was de sluiting van de titanium TT3.

Ja ik bedoelde de stalen band idd. Met de rubberband sluiting heb ik geen ervaring.