Waarom Baselworld zal verdwijnen

Om maar gelijk iets recht te zetten: Baselworld is niet alleen een horlogebeurs maar ook juwelen worden er aangeboden. Ik ben geen trendwatcher, ik heb geen glazen bol en loop ook al niet de deur plat bij Baselworld.

Ik geloof best dat er bepaalde horlogehuizen niet meer vertegenwoordigd zijn op Baselworld. Maar als leek heb ik nooit begrepen waarom er binnen een tijdsbestek van 1 kwartaal 2 internationale horloge & juwelen beurzen zijn in Zwitserland. Namelijk de SIHH in Geneve, deze is in april.

En om niet als een totale nitwit over te komen heb ik natuurlijk wel even iets van informatie proberen te verkrijgen en ik kwam op het volgende artikel.

Enfin, 2 beurzen in 1 land binnen 1 kwartaal lijkt mij wat veel van het goede en vandaar dat ik niet verbaasd ben van het nieuws. Persoonlijk zou ik ipv samenwerken voor samenvoegen kiezen. En omdat het een vakbeurs is voor handelaren denk ik niet dat deze ooit helemaal zal verdwijnen. Of de consumenten in de toekomst weg blijven, werkelijk, geen idee.

30 jaar geleden was er één beurs, Baselworld.
Dat jaar besloot Richemont zich af te zonderen en startte een jaar later een eigen beurs, de SIHH.
In de loop der jaren sloten een aantal premium merken zich aan bij de SIHH zoals bv AP.

1 like

Ha, jij hebt je er nog meer in verdiept.
Zo gaat dat met dingen. Bedrijven gaan fuseren, alle bijkantoren sluiten en centraliseren en na verloop van tijd valt het weer uit elkaar. Estland, letland etc waren ooit aparte landen, toen kwam alles bij de CCCP en zijn het weer aparte landen. Zo zal Europa ooit ook weer uiteen vallen. En of dat nu of later moet gebeuren ga ik hier niet over in discussie.

Doutzen Cruise zou ik wel doen hoor.

Beetje een sensatie topic naar mijn idee maar goed.
Wat vindt invicta er eigenlijk van dat jij het reclamemateriaal van Invicta herupload op jouw eigen youtube kanaal? :thinking:
En dat in de volle glorie van 240p :sparkler: :joy:

2 likes

Daar heeft hij toestemming voor.

Interessant

1 like

:joy::sob:

Welkom in 2006.

1 like

Vast wel, maar voor mij is de charme v n beurs als Basel en Watches&Wonders de diversiteit en verscheidenheid aan merken bij elkaar.

1 like

Quote: As to the actual future of Baselworld itself — a trade show that has been held in some form or other since 1917 — the statement was cryptic. “In the next few weeks, the MCH Group will be making a decision on the continuation of Baselworld and on investments in its further development, which is geared to the long term.”

1 like

Het zou mij niets verbazen als Baselworld -net als zovele beurzen- binnen 10 jaar niet meer bestaan. Bijna alles verplaatst zich naar de digitale wereld.

Beurzen draaien is een kostbare aangelegenheid. Voor dat geld kun je misschien beter 1 of meer brandstores of een experience center opzetten.

1 like

Niet alleen dat, je moet de consument ook iets te bieden hebben. Ze schieten veelal te kort…

Ik denk dat er wel bestaansrecht is voor een beurs. Maar het is de arrogantie die Baselworld heeft. Hoe kan je nou in deze tijden geen werkende wifi hebben?!?!? en alles is overprized. niet alleen op de beurs maar ook in het dorp Basel.

1 like