Hallo allemaal,
Laten we de week beginnen met een controversieel onderwerp: Baselworld! Dit jaar gaat Baselworld vanwege het Coronavirus niet door. Voor de mensen die Baselworld niet kennen: Baselworld is een beurs voor horloges waar merken zichzelf en hun nieuwe modellen kunnen etaleren. Deze beurs bestaat al zo’n 100 jaar dus heeft een rijke historie, toch zie ik zelf dat de laatste jaren steeds meer grote merken zichzelf niet meer op Baselworld willen etaleren. Nu is ook al de kogel door de kerk dat Baselworld dus niet doorgaat vanwege COVID-19. Dit geeft verschillende merken de mogelijkheid om zelf de draad op te pakken en met events te komen om horlogeliefhebbers, dealers en andere belangstellende warm te maken voor nieuwe horloges en ontwikkelingen! Baselworld zat in een negatieve spiraal en wilde dit jaar het duidelijk anders aanpakken. Maar ik denk dat dit het begin van het einde is. Hoeveel credit heeft Baselworld nog of denken jullie dat ik overdrijf?
Ik denk namelijk dat merken dit prima zelf zouden kunnen oppakken. Wanneer wij kijken naar Invicta die nu een cruise als event hebben. Nieuwe collectie, op een leuke luxe cruise .
Ik denk dat merken als Rolex, Seiko en die grote horloge groepen ook prima zelfs iets grandioos kunnen opzetten. Wat natuurlijk betekent dat het einde oefening is voor Baselworld.
Wat denken jullie? Zal Baselworld uiteindelijk ophouden te bestaan of zo krimpen dat het uiteindelijk nikszeggende is? Of denken jullie dat dit maar tijdelijk zo is en het weer zal opleven?
- Einde oefening!
- Het zal blijven bestaan, wel in een kleinere vorm
- Op den duur zal het weer gaan opleven!
0 stemmers