Eerst lekker voor de SKX gaan en daarna…
Je krijgt hier zoveel verschillende meningen dat deze je niet gaan helpen, denk ik.
Hier dan ook mijn mening:
De nieuwe 5 is gewoon een nieuwe lijn en geen opvolger van de SKX. Dat Seiko met de SKX gestopt is, vind ik niet vreemd. Deze is erg lang geproduceerd geweest en aan alle Seiko series komt wel eens een einde. Ik snap dan ook niet dat sommigen zo teleurgesteld zijn hierin, ze moeten juist blij zijn dat het nog zo lang heeft geduurd .
Zelf heb ik de SKX009 gehad en deze is niet lang gebleven. Reden hiervoor is dat Seiko veel andere duikers heeft om uit te kiezen waardoor ik al snel een andere keuze maakte.
Nu heb ik een nieuwe 5 waar ik erg tevreden mee ben. Zeker in de kleurstelling (geheel zwart). Deze kleurstelling is de reden dat ik eens eentje wilde uitproberen. Het logo was even wennen en vind ik nu erg geslaagd. Ik ben dan ook geen liefhebber van het oude 5 logo.
En cultstatus van de SKX? Als je daar gevoelig voor bent dan zou ik daar zeker voor gaan.
Dan kun je beter voor een quartz gaan.
Een quartz raakt mij niet.
Wel consequent blijven.
Ik denk dat we het zo kunnen samenvatten:
Vind je de iconische smoel van de SKX mooi? Koop dan een SKX.
Wil je een bepaalde specifieke kleur of aparte variant ga dan voor de 5 sports.
Is bang for your buck belangrijk, kies dan een turtle of mini turtle.
En waarschijnlijk een bril nodig.
Ik kan het bevestigen, de SKX die ik van hem kocht is netjes
Echt een doorslaggevende objective reden kan ik niet noemen.
Zou ze gewoon eens alle bij om doen en kijken waar je het lekkerste bij voel en het beste bij je past.
Aan de SKX kan je alles aanpassen wat je zelf wil. Van uurwerk, bezel, glas, band, kroon, wijzerz… etc…)
Kijk voor de gein eens op de Namoki]

Vind je de iconische smoel van de SKX mooi? Koop dan een SKX.
Dit heb ik dus ook, als je de iconische SKX smoel mooi vind dan koop je gewoon de SKX.

en svp de emotionele argumenten zoals cult status etc. ook thuis laten.
Jammer, want daarom knaagt dat ding natuurlijk.

Een duiker moet een schroefkroon hebben
Dit! De 007/009 zijn gewoon tijdloze klassiekers en echte (!) divewatches! Het zelfde geknaag hier! Uiteindelijk willen we allemaal een…Seiko 007.

Uiteindelijk willen we allemaal een…Seiko 007
Ik niet hoor. Ik vind ze echt heel lelijk namelijk. Geef mij maar een Sumo, turtle, of ander merk.