Ik heb al heel lang de SKX 007/009 op het oog. De honger naar een SKX komt en gaat net zoals de zon met als reden dat ik er nog niet een heb aangeschaft.
Tijd om de knoop maar eens echt door te hakken. Maarrr… Er is nu de New 5 Sport. De zogenaamde opvolger van de SKX.
Even los van de discussie of dit wel of niet de opvolger van de SKX is, wat ik persoonlijk helemaal niet belangrijk vind, maar wat zou de doorslaggevende objectieve reden kunnen zijn om voor de SKX te kiezen en niet de New 5 sport?
De 200 meter diep mogelijkheid doet mij weinig. Als ik al in het wat er kom, dan is dit niet dieper dan een metertje of 2. Lig ik dieper, dan moet je hulp halen.
Wat zou nou, behalve de 200 mtr diepte, een objectieve reden zijn om voor de SKX te kiezen en niet de New 5?
Ik denk zelf namelijk dat de New 5 beter is, nieuw uurwerk etc. Maar toch is er iets in mijn achterhoofd wat roept SKX SKX SKX.
De twijfel slaat toe, ook omdat de prijs ongeveer gelijk is.
Wie voorziet mij van objectieve feiten waarom de SKX de betere keus is en niet de New 5. Of juist andersom.
Diepte om te duiken mag je al afstrepen. en svp de emotionele argumenten zoals cult status etc. ook thuis laten.
Beter uurwerk niet echt, alleen een hack en handwind functie toegevoegd, voor de rest zijn ze het zelfde.
Omdat je ze mooier vind bijvoorbeeld. Afschrijving zou ook een reden kunnen zijn, de skx zal gok ik een stuk waardevaster zijn. Een andere reden is om Seiko niet te supporten met hun gekke nieuwe prijsstijgingen en dus niet de nieuwe modellen nieuw te kopen Bij andere merken koop je een horloge met betere specififacties voor dat geld.
De padi turtle al eens overwogen? Combineert het beste van beide en kost jong gebruikt/zgan het zelfde of zelfs minder. Solid band, betere afwerking, 200m waterdichtheid
Heb er al zeker 7 gehad en geloof me ze zijn het niet waard zeker niet voor de huidige prijzen. Kans dat je een perfecte koopt is zeer klein. De QA van Seiko zuigt.
SKX is discontinued en daarom al een aanrader.
Het design is lekker oer.
Het is een top horloge dat zijn cultstatus niet voor niets heeft.
De nieuwe 5 jes zijn 5 jes met een minder mooi logo op de dial.
En zijn geen duikers die er wel als een duiker uitzien.
Kortom: als de SKX al knaagt dan wordt hij zeker niet ingehaald door de nieuwe 5.
Ik zit met min of meer dezelfde overweging. Een SKX of een SNZH57, een oude 5.
Ik begin nu een beetje naar de SKX te neigen omdat ik het e.e.a. wil aanpassen. Ik weet dat er voor de SKX bakken met mod spul is. Van de SNZH weet ik dat eigenlijk niet? Dat is voor mij nu de overweging om de SKX te doen. Ook heb ik al een 5je, de SNK973 en wil ik er eigenlijk wel een zonder het 5 logo. Maffe reden, maar gewoon een gevoel
blijf dit topic i.i.g. even volgen !
De skx doet voor mij nog meer dan de nieuwe 5jes.
Als je twijfelt door het movement kan je steeds bij rob eentje bestellen met wat upgrade’s. Safiertje erop en upgrade van het movement. Heb je de toch de looks van de oer skx, maar toch iets beter.
Semi-cultstatus, draagcomfort van de jubilee, waardevastheid (er zijn er miljoenen gemaakt maar er gaan er elke dag kapot), lelijke supermanlogo niet op de plaat.