Waarom draait die niet?

En wat betekend “Stationary” van de bezel? Ik denk dat de bezel dan vast zit?

Want hoe heet het dan als doe beide kanten op kan draaien? Duo-directional?

Stationary betekent inderdaad dat de bezel vastzit. Als het twee kanten op kan draaien, noemt men dat bi-directional.

2 likes

Dankjewel flessenpost :+1:

1 like

Nee .Denk aan iets als een kindveiligheid op flessen met schadelijke of gevaarlijke
stoffen. Dus een lichte neerwaartse druk ter ontsluiting van de ring en dan pas een draaiende beweging=push. En lift is de omgekeerde beweging; licht heffen en zacht draaien .

1 like

Ik heb al op internet gevonden dat de bezel gefixt zit. Dus vast! Helaas voor mij…

Maar ik heb het gevonden. Bedankt

1 like

Beste @Manu76, de Pulsar ‘duikers’ hebben alle een vaste bezel, vanwege de ‘duiker-look’. Vandaar de meestal gunstige prijzen.

Bij de zgn. échte duikerhorloges zijn de prijzen veel hoger, i.v.m. het écht ermee kunnen duiken.

Chronografen zijn – naar ik op het internet heb kunnen lezen – veelal ongeschikte duikerhorloges i.v.m. de afdichtingsrubbertjes die bij de grote(re) druk op het horloge kunnen gaan lekken. Dan is het horloge stuk.

De enige ‘duikers’ die het voor hun prijs (vanaf circa €75 / €125 t/m honderden euro’s, afhankelijk van waar je 'm koopt) ook écht klaarspelen om écht een duikershorloge te zijn, is de range Amfibia’s van BocTok … amazing!

1 like

Sorry voor de late reactie, bedankt