Waarom een duiker?

Mede door dit forum ben ik enthousiast geworden voor verschillende horlogestijlen en ik heb inmiddels ook een redelijke verzameling. Eén soort ontbreekt en dat is een duiker. Waarom? Omdat ik niets heb met die lompe horloges met grote cijfers op de bezel en meestal met de Rolex-like wijzers. Mogelijk krijg ik nu de hoon van een groot deel van het forum over me heen (mede gezien de keus voor de LE 2011). Maar of het nu om de pas gekozen Steinhart gaat, om een Rolex Submariner of een Omega Seamaster (sorry BB, maar toch gefeliciteerd met je aankoop), ik word er niet warm van. Mis ik iets, is het een kwestie van proberen net als wijn leren drinken, of komt dit nooit meer goed?
Groet Roelof

Je mist niks, je hebt je eigen smaak.

Ik zou me vooral geen zorgen maken als ik jou was… :)o

Wat was de vraag?
Je hebt een klik of niet, je kan het proberen.
Ik voor mezelf heb bijna uitsluitend duikers, ik ben al heel lang op zoek naar een leuke dresswatch, maar kan maar niet beslissen.
Komt er een leuke duiker voorbij, hop, en hij is al gekocht (dit jaar pas 3).
Gewoon je eigen smaak ontwikkelen, met of zonder duiker.
Succes.

Ik vind duikers altijd de leukste horloges, heb zelf ook een stuk meer moeite een voor mij mooie dresswatch te vinden, dan een duiker :wink:

Laat je door ons niet overtuigen toch een duiker te proberen. Als het je niks lijkt laat je ze gewoon links liggen. Daar lijkt me niks raars aan, er zijn ook zat horloges waarmee je mij nooit zult zien.

Als je het niet mooi vindt, vind je het niet mooi. Zo simpel is het.
Niets mis mee om geen duiker te hebben.

Zelf word ik er wel warm van (hoewel ik al jaren enkel nog snorkel en een duiker dus niet nodig heb). Juist die grote afleesbaarheid vind ik erg fijn alsmede het lompe karakter van zulke horloges. Heb ik tenminste het gevoel dat ik wat om mijn pols heb :slight_smile:

Je mist wel degelijk iets :slight_smile: :
-lang niet alle duikers zijn lomp: sommige zijn zelfs erg elegant met prachtige kasten.
-lang niet alle duikers hebben grote cijfers op de bezel, maar ja… Wat is groot?
-lang niet alle duikers hebben Rolex-like wijzers: er zijn zoveel verschillende soorten wijzers!

Kern van mijn opsomming: er zijn zo waanzinnig veel soorten en maten, je doet “De Duiker” wel een beetje te kort. Maar als je ze gewoon niet mooi vind, dan is daar verder toch niets mis mee? Je zult er op straat niet snel op aangesproken worden vermoed ik. :wink:

Ze zijn inderdaad lomp en groot

en leuk

Mannelijk/masculine voorkomen speelt ook een rol, ik vind dresswatches altijd een beetje een (vergeef me) sukkelig voorkomen.

Verder zijn duikers robuust, zwaar en alround te dragen, heerlijk!! Draag nu een Breitling Superocean Professional, m.i. bijna helemaal top.

Hier is helemaal niks mis mee. Gelukkig hebben we verschillende smaken, anders zou het wel heel saai worden op dit forum. Ikzelf wordt niet warm van een quartz horloge ongeacht het merk. Heeft wat minder met het uiterlijk te maken maar dit zou ik dus niet kopen. Lekker blijven kopen wat je zelf leuk vind! :slight_smile:

Ik ben pas duikers gaan kopen toen ik hier op het forum kwam een paar jaar geleden. Daarvoor chrono’s, voornamelijk Swatch, die ook waterdicht waren.

Duikers hebben altijd wel een aantrekkingskracht op mij gehad. Waarom? Stoer, mannelijk, grof/robuust.

Sinds dit forum heb ik chrono’s aangeschaft maar de duikers hebben de overhand.

Om lekker rond te neuzen of er toch iets van je gading bij is:

Veel plezier

Groet
Herman

Ik koop een horloge omdat ik hem mooi vind.
Maakt mij niet uit of het een duiker of een dresswatch is.
(what’s in a name)

Ieder zo zijn smaak. Trek het je niet aan als je niets hebt met duikhorloges! Nee, er mankeert niets aan je. :smiley:
Ik vind duikhorloges doorgaans wel prettig te dragen. Lekker robuust, kunnen tegen een stootje en - uiteraard - tegen water. Vooral prettig tijdens vakanties, vind ik. Al moet ik bekennen dat mijn G-Shock op dat vlak steeds meer terrein wint.

Heel herkenbaar. Ik had ook niets met duikers voordat ik op dit forum terecht kwam en daarna pas gaan waarderen.
De kentering kwam dit jaar en heb 2 duikers aangeschaft en ik vind ze nu helemaal top. Lekkere dikke robuuste klokken.

Roelof Schreef:

Mede door dit forum ben ik enthousiast geworden
voor verschillende horlogestijlen en ik heb
inmiddels ook een redelijke verzameling. Eén soort
ontbreekt en dat is een duiker. Waarom? Omdat ik
niets heb met die lompe horloges met grote cijfers
op de bezel en meestal met de Rolex-like wijzers.
Mogelijk krijg ik nu de hoon van een groot deel
van het forum over me heen (mede gezien de keus
voor de LE 2011). Maar of het nu om de pas gekozen
Steinhart gaat, om een Rolex Submariner of een
Omega Seamaster (sorry BB, maar toch gefeliciteerd
met je aankoop), ik word er niet warm van. Mis ik
iets, is het een kwestie van proberen net als wijn
leren drinken, of komt dit nooit meer goed?
Groet Roelof

Tsja, ik denk dat je maar in therapie moet. Dit durf je toch niet hardop te zeggen allemaal. Echt hoor je bent niet goed wijs :slight_smile:

Nee joh, ieder zijn eigen smaak. Ik heb chrono’s, dress en duikers. Net wat ik op dat moment mooi vind, maar vind duikers wel erg fijn door de diversiteit en dat je geen zorgen hoeft te maken met zwemmen douchen of een flinke hoosbui.

Hoi,

In een verzameling vind ik het persoonlijk interessant om daarin diversiteit te hebben. Of je nu postzegels, paperclips of horloges verzameld. Dat maakt niet uit.
Het type wat niet binnen je verzamelgebied past om wat voor reden dan ook, die hoef je natuurlijk niet aan te schaffen. Uiteraard moet je jezelf dan achter de oren krabben, maar dat heeft minder te maken met het feit dat je duikers over het algemeen gesproken niet zo mooi vind. Het heeft meer te maken met het feit dat je bent gegrepen door het verzamelvirus. Wat dat aangaat, kan je het rustig vergeten dat het ooit nog “goed” komt met je. Ik kan je gerust stellen, dat gaat je niet meer lukken :smiley:

Overigens hebben niet alle duikers de specifieke kenmerken die je opsomt in een overdreven mate. Er zijn heel veel subtiele duikers, en persoonlijk vind ik die fantastisch. Zonder dat ik daarmee over the top denk te gaan. Maar goed, over smaak valt niet te twisten, die is subjectief.

Persoonlijk spreken de klassieke dress watches mij het minst aan.
Ik heb een gouden Tissot op leer gehad, die bij verdere ontwikkeling van de horloge voorkeur is verkocht. Destijds dacht ik het mooi te vinden, nu denk ik er anders over. Daarna heb ik eerst de overstap gemaakt naar een sportief dress horloge, nu diverse duikers in de verzameling. Ook had ik in het verleden weinig met chrono’s, die ik vooral snel te druk vind.
Nu heb ik inmiddels toch een chrono in mijn verzameling, die de afgelopen weken nauwelijks van de pols is geweest. Een smaak kan zich verder ontwikkelen, toch zal je vanuit jezelf een duidelijke voorkeur houden die zich niet zo sterk sturen laat.

Waarom zou je ook willen sturen daarin :sunglasses:

Groet,

Nico.

Duiken doe ik niet, maar het zijn de meest robuuste klokjes in het algemeen, dus vandaar. En ik vind een duiker vaak ook gewoon mooi/stoer.

Ik heb duikers en automatische chrono’s (dus ook groot want anders past het niet :)).
Geen dress, die vind ik saai.

Voor netjes pak ik een 6138-3002

Een duiker is vooral handig om dingen te timen :wink: als je een eitje kookt bijv. haha!