Waarom geen Baume & Mercier?

Dit samen met het karakterloze en de enorme afschrijving maken het imo geen geliefd merk.

Ik heb dit model ook altijd mooi gevonden, ook met zwarte dial.

1 like

Blij dat iemand hem mooi vind :open_mouth:

Deze vind ik wel mooi

1 like

Capeland S XXL… mijn Ex… echt te mooi en ondergewaardeerd! Google maar eens goed op dit model.
(Deze heb ik overigens ooit met het vliegtuig weggebracht naar Engeland… Zo gewild werd ie :slight_smile: :slight_smile: ! )

Het merk wel es gezien, maar op de 1 of andere manier miste ik de klik. Wel mooi gemaakt, daar niet van.

Betreft dit model, de datumschijf kon nog beter wit zijn. Vooral met die lichtere subdials.

Baume & Mercier heeft in mijn ogen een van de mooiste duikers klokken gemaakt die nog hoog op mijn verlanglijstje staat!

4 likes

Zo zie je maar dat smaken (gelukkig) verschillen. Jij vindt het prachtig, ik vind het echt niks :grinning:

Ze hebben zeker mooie horloge.
Toen ik op zoek was naar een dresser ben ik bij juwelier Kamerbeek geweest. De juwelier die na 8 overvallen is gesloten en waarvan de eigenaar inmiddels is overleden.
Daar heb ik o.a. de Clifton en Classima om gehad en ik moet zeggen dat ze er zeer mooi en verfijnd uit zien en een goede indruk achter hebben gelaten!

Deze was van mij. Prachtig horloge met titanium case, carbon wijzerplaat en een prachtig gebold saffierglas. Nooit weg moeten doen. :confused:

5 likes

Je hebt 100% gelijk. Briljante auto by the way.

Heerlijk spul! Die WorldTimer kan ik ook wel waarderen. Eigenlijk kijk ik ook nooit naar dit merk. Best raar. Maurice Lacroix bewonder ik wel regelmatig bij de juwelier. Laatste ook uitermate geschikt voor een man-vrouw horloge :slight_smile:

Ik kan alleen over vintage spreken. Ik heb twee vintage B&M’s geserviced. In de ene zat een ETA 2390 en in de andere een Peseux 320. Beide uurwerken heb ik ook zat in Pontiacs en in Dugena zien zitten.
Als de prijs dan ongeveer gelijk moet zijn aan een vintage Omega Seamaster bijvoorbeeld, dan kies ik zonder één moment te twijfelen voor de Omega (of een ander merk met een mooi inhouse uurwerk zoals Longines).

1 like

Heb deze enkele jaren geleden gekregen voor mijn 50ste. Heerlijke zomerse klok.

2 likes

zoek de verschillen

Huh?
Photoshop?

Welke was er eerder?

Mooie beesten ook. :smile:

Zonde om een nieuw topic voor aan te maken dus daarom deze maar even opgerakeld.

Ik heb altijd een zwak gehad voor het, nog steeds, ondergewaardeerde merk.
Met de nieuwe Clifton 5 days bewijzen ze opnieuw dat ze mooie horloges en banden kunnen maken.
Goede maat, niet dik, mooi uurwerk, COSC, mooie afwerking, flinke gangreserve. En dat voor rond de 2K!

10 likes

Toch ontving het, naast Rolex en Patek Philippe, in 2007 een product placement in HBO’s hitserie The Sopranos.


Ondanks dat moet ik toegeven dat er voor mij persoonlijk maar weinig modellen zijn die er uitspringen en waar ik het geld voor over zou hebben, al is bovenstaande Capeland met stalen band daar wel een van.

2 likes

Schitterend horloge

1 like