Waarom geen tv-programma over horloges?

Tegenwoordig komen liefhebbers van truttige tuintjes, powerfood, kotsen op het strand van Mallorca en mislukte appeltaarten volop aan hun trekken. Wanneer gaan “ze” eens een serieus programma aan horloges wijden? Ja, ik weet het, er staat veel op YouTube;)

Kom maar door!

3 likes

Kijken mensen nog steeds tv dan??

2 likes

Dan staan er hier iedere dag 1000+ aanmeldingen die zich allemaal ff willen voorstellen!

De doelgroep, liefhebbers van mechanische horloges, is veel te klein.

En ach, wat is TV nog. @Kiek heeft gelijk. Mijn kinderen kijken veel meer naar YouTube, Netflix en Instagram.

Heb jij al een eigen YouTube kanaal :wink:?

1 like

Misschien iets voor omroep Max? Er zijn veel minder jonge hobbyisten.(Ben zelf 49) denk ik toch dat we een beetje een uitstervend ras zijn.

1 like

Denk dat een kostbaar programma te weinig extra verkopen genereert. Kijk naar de programma’s op RTL, zoals Dakar, Autowereld, house vision, enz, enz. Zijn aangekochte reclameblokken die inhoudelijk niets toevoegen.

1 like

Ze hebben programma’s over derderangs BN-ers die over de hele wereld gaan vissen. Simpele zielen die kinderen krijgen. BN-ers die in een auto van A naar B rijden. Flauwe spelletjes. Allemaal van onze belastingcentjes.

Het zou toch belachelijk zijn om dan ook nog eens een programma te maken over horloge’s en horlogetechniek. Van mijn belastinggeld. Komop. :wink:

2 likes

Goed idee. Naamsuggestie: help, mijn man heeft een hobby.

1 like

Het volk kijkt liever naar:

Die vierenhalve malloot hier zetten geen zoden aan de dijk.

Op wereldschaal is dat anders. Het fragmentje van een promile van de wereldbevolking aan liefhebbers is tesamen wel een aardige kudde (en doelgroep) van honderdduizenden (misschien wel miljoenen) liefhebbers. Helaas zijn die wat lastig via TV te bereiken. Er is de laatste jaren een aardig aanbod van kanalen op youtube aan het ontstaan. Er is al wat kwaliteit te onderscheiden zelfs, al valt er zeker wat te wensen over. Laten we hopen dat het aanbod blijft groeien en er wat pareltjes boven komen drijven. Een belangwekkend Nederlands aanbod zie ik helaas niet ontstaan…

2 likes

Moet meteen denken aan die hyper gesponsorde motorprogramma’s. Mooie modellen laten zien, zonder een punt van kritiek. Na een paar seizoen van de buis.

Maar even over youtube: welke vlogger zijn het volgen waard?

Deze onder andere.

6 likes

help, mijn man heeft teveel klokkies…

de tokkies… herstel… de klokkies…

Dit is inderdaad veel te niche om op TV te komen, maar op Youtube zijn er voldoende alternatieven (buiten The Urban Gentry):

En dan kan ik nog wel even doorgaan. Buiten deze kanalen zijn er ook gebruikers die erg sporadisch iets reviewen, maar die zijn daarom niet minder de moeite waard.

2 likes

Breitling docu op netflix.

1 like

En een waarschuwing. Kijk nooit de filmpjes van Watchtanaka. https://www.youtube.com/user/WATCHTANAKA1
Deze hebben een hypnotiserend effect en zorgen ervoor dat je veel makkelijker op de “nu kopen” knop drukt dan normaal.

4 likes

De video van de week van Robert Downey Jr. is een van de zeldzame grappige filmpjes over horloges. Kan je nagaan hoe lastig zoiets is om te creëren.

Verder zijn nagenoeg alle blogs met hun artikelen en filmpjes flauwekul.
Handig voor de foto’s en specs. Maar enig punt van kritiek kom je nooit tegen.

Een ‘gat in de markt’ is simpelweg redactie voeren over het aanbod. En dan diverse filmpjes/ artikelen met bijv korte tekst erbij op een site zetten.

1 like

Ik geniet heel erg van de serie Talking Watches van Hodinkee. Verder weinig horloges programma’s op YouTube die me kunnen bekoren.

1 like

Breitling docu op Netflix? Net even gezocht op Netflix maar kan zo snel niets vinden… Hoe heet deze docu?

Talking watches is inderdaad een heel mooie serie. Vooral de eerste aflevering met John Mayer sprak tot mijn verbeelding:

Je moet het kaf wel wat van het koren scheiden als het over youtube kanalen gaat. Hierboven staan de betere al grotendeels vermeld denk ik.

1 like

Thanks!! Weer wat te doen vanavond😜