Tegenwoordig komen liefhebbers van truttige tuintjes, powerfood, kotsen op het strand van Mallorca en mislukte appeltaarten volop aan hun trekken. Wanneer gaan “ze” eens een serieus programma aan horloges wijden? Ja, ik weet het, er staat veel op YouTube;)
Denk dat een kostbaar programma te weinig extra verkopen genereert. Kijk naar de programma’s op RTL, zoals Dakar, Autowereld, house vision, enz, enz. Zijn aangekochte reclameblokken die inhoudelijk niets toevoegen.
Ze hebben programma’s over derderangs BN-ers die over de hele wereld gaan vissen. Simpele zielen die kinderen krijgen. BN-ers die in een auto van A naar B rijden. Flauwe spelletjes. Allemaal van onze belastingcentjes.
Het zou toch belachelijk zijn om dan ook nog eens een programma te maken over horloge’s en horlogetechniek. Van mijn belastinggeld. Komop.
Die vierenhalve malloot hier zetten geen zoden aan de dijk.
Op wereldschaal is dat anders. Het fragmentje van een promile van de wereldbevolking aan liefhebbers is tesamen wel een aardige kudde (en doelgroep) van honderdduizenden (misschien wel miljoenen) liefhebbers. Helaas zijn die wat lastig via TV te bereiken. Er is de laatste jaren een aardig aanbod van kanalen op youtube aan het ontstaan. Er is al wat kwaliteit te onderscheiden zelfs, al valt er zeker wat te wensen over. Laten we hopen dat het aanbod blijft groeien en er wat pareltjes boven komen drijven. Een belangwekkend Nederlands aanbod zie ik helaas niet ontstaan…
Moet meteen denken aan die hyper gesponsorde motorprogramma’s. Mooie modellen laten zien, zonder een punt van kritiek. Na een paar seizoen van de buis.
Maar even over youtube: welke vlogger zijn het volgen waard?
En dan kan ik nog wel even doorgaan. Buiten deze kanalen zijn er ook gebruikers die erg sporadisch iets reviewen, maar die zijn daarom niet minder de moeite waard.
En een waarschuwing. Kijk nooit de filmpjes van Watchtanaka. https://www.youtube.com/user/WATCHTANAKA1
Deze hebben een hypnotiserend effect en zorgen ervoor dat je veel makkelijker op de “nu kopen” knop drukt dan normaal.
De video van de week van Robert Downey Jr. is een van de zeldzame grappige filmpjes over horloges. Kan je nagaan hoe lastig zoiets is om te creëren.
Verder zijn nagenoeg alle blogs met hun artikelen en filmpjes flauwekul.
Handig voor de foto’s en specs. Maar enig punt van kritiek kom je nooit tegen.
Een ‘gat in de markt’ is simpelweg redactie voeren over het aanbod. En dan diverse filmpjes/ artikelen met bijv korte tekst erbij op een site zetten.