Waarom geen vermelden van "dikte" kast in mm's?

Wellicht ben ik de enige maar vraag me al een tijdje af waarom we niet via het vaste “protocol” bij verkoop ook de dikte vermelden.
Is voor mij toch best van belang… voor jullie ?

9 likes

Goed punt. Ik zet wel meestal de lugwidth er bij. Voor mij als bandenswapper belangrijk.

2 likes

Het is inderdaad misschien handig. Maar wanneer ik een type nummer heb, stroop ik vaak het internet af naar alle details.

2 likes

En reviews + foto’s :wink:

1 like

Wellicht is het aanleggen van een database met deze gegevens een mooi taak voor een gepensioneerde Pipo :wink:

1 like

Hahahahha nou deze Pipo mag nog heul veul jaartjes werken voor hij van zn pensioen kan en mag genieten dus die database laat ik even voor wat hij is.
Vermelden bij verkoop is toch een makkie voor iedereen? :slight_smile:

4 likes

:grin: Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. Ik zoek gewoon alles wat er te vinden valt alvorens ik reageer.

Maar ik snap wel wat de OP bedoelt.
Een mooi en duidelijk en volledig opgestelde verkoop topic oogt het best en is eigenlijk een must.

1 like

Meestal kun je dat wel Googlen, toch?

En wat is dan de dikte van de kast: hoogste punt als horloge op zijn lugs op een plat vlak ligt? Of de dikte van glas en kast?

Gewoon de fabrikanten specs. Net als bij diameter :wink:

Dat is het gekke, veel fabrikanten doen niet eens de moeite om de dikte te vermelden…
Maar met een beetje googlen is alles gelukkig snel te vinden tegenwoordig.

2 likes

Zie zelfs soms webshops die geen diameter vermelden :joy:

1 like

Het is zeker van belang, maar zo zijn er nog (veel) meer dingen van belang. Om er één te noemen; lug to lug maat. Als ik iets leuk zie, ga ik wel even zoeken voor antwoorden op al die vragen :wink: Geen probleem.

2 likes

Dat is voor mij ook een belangrijk gegeven.

Dit valt me bij 24chrono ook altijd op , geen dikte vermeld.

Grootte en dikte vind ik redelijk onbelangrijk om te vermelden in een advertentie. Als je iets mooi ziet doe je toch opzoekwerk? Of vragen aan verkoper als je oprechte interesse hebt is dan toch geen moeite? Dikwijls dat een horloge van x aantal mm lug to lug te groot lijkt, maar omdat de lugs beetje gekromd zijn deze toch kleiner draagt… Door de afmetingen erbij te zetten vallen er misschien al veel potentiële kopers af. Moesten ze de maat vragen kan je mooie wristshots bijvoegen zodat ze zien hoe deze draagt.

1 like

Nieuw verplicht rijte? :slight_smile:

Merk:
Model:
Uurwerk:
Leeftijd:
Diameter:
Kastdikte:
Lugbreedte:
Staat:
Toebehoren:
Verzendwijze:
Prijs:
Foto’s:

Voeg dan meteen lug to lug toe…

1 like

goeie! Thanks :slight_smile:

Voor zover ik weet, doe ik dat altijd wel. Nu ook weer met mijn Android aanbieding. Het is ook één van de belangrijke dingen van een horloge, je kunt nog beter een (te) grote diameter horloge hebben dan een die te hoog op de pols zit. Zo snap ik bijvoorbeeld niet, waarom de ontwerper van Aragon watches zijn laatste horloge drieëntwintig (!!!)mm hoog heeft gemaakt, wil hij 'm aan de wand hangen of zo? :dizzy_face:
Voor mij is 15, 16 mm eigenlijk wel het maximum, liever 14 of minder.