Waarom hommages indirect toch maar gewoon replicas zijn

Het is al een wat oudere post, maar hier twijfelt iemand over de aankoop van een Steinhart omdat hij niet genoeg op een Rolex lijkt:

http://forums.watchuseek.com/f275/question-re-steinhard-ocean-one-gmt-bracelet-end-link-633690.html

Tja8-)8-):sunglasses:

Naar mijn idee is een hommage juist een hommage omdat het een eigen invulling geeft aan het horloge waar het op gebaseerd is. Anders was het wel klakkeloze kopie geweest en dus een soort van replica.
Ander voorbeeld: Als een artiest een nummer covert, dan probeert ie daar toch ook wat van zichzelf in te stoppen, zoals bijvoorbeeld Triggerfinger gedaan heeft met I follow rivers. Ze hadden het ook gewoon in kunnen spelen zonder koffiekopjes en lepeltjes :wink: bij Giel in de morgen. Dan was het gewoon een akoestische Likky li geworden en nu is het een dikke jetser van een kneiter van een hit!!! Kassa!!!

Even terug on topic, een horloge namaken kan iedereen wel. Draaibank afstellen, uurwerkje, plaatje en wijzertjes op de kop tikken. Heel veel geduld en klaar.

Gr Wouter

zo heel veel geduld is daar niet eens voor nodig… 't frezen van een kast koste me, inclusief programmeren een dag…

draaien gaat in veel gevallen nog sneller… ik denk dat het draaiwerk bij fabrikanten per kast, nooit langer dan een kwartier duurt… da’s 4 kasten per uur… 32 kasten op een acht-uurs shift… PER machine…meestal hebben ze er meerdere staan…

een Hommage zou inderdaad wel een eigen inbreng moeten hebben… en geen klakkeloze kopie moeten zijn… ik zou best wel eens een horloge willen maken in de trant van de Heuer Monaco… maar dan wel met een eigen twist… anders is het maar een kopie…

Haha… En zijn steinhartaftreksel ook nog met de verkeerde gmt vergelijken…

en de chips en bier kan weer op tafel…

Orisfan Schreef:

en de chips en bier kan weer op tafel…

Heerlijk toch. Ik pak er een bus Pringels bij en een lekker rosƩtje:P

Grappig, ook omdat het in het merkforum van Steinhart staat natuurlijk. De poster heeft in elk geval oog voor detail.

M.b.t. Topictitel : Stating the Obvious!

Nee he, niet weer!:frowning:

Sjonguhjonguh zeg… X(

Oh, nu snap ik het eindelijk. Bedankt voor het delen. :+

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Dus hommages zijn gewoon neppers?

Nee, juist niet. Als het merk z’n eigen stempel erop drukt tenminste. Maar Lees eerst even mijn bovenste post door…

Gr Wouter

SuperC Schreef:

Dus hommages zijn gewoon neppers?

Gaan we olie op het bekende vuur gooien Jaap?

:)-D:D

Is een Skoda Superb dan ook een hommage aan een Audi A6 ofzo???

Martin84 Schreef:

Is een Skoda Superb dan ook een hommage aan een
Audi A6 ofzo???

Uiteraard! :wink:

-dvh- Schreef:

Was een Parnis wordt nog niet geaccepteerd? :slight_smile:

How about Steinhart?
Qua uiterlijk veelal ripoffs.
Maar nu wel met ā€˜eigen’ uurwerken.

Eigenlijk is alleen een Rolex een echt horloge. De rest is namaak. :+(:smiley:

Je hebt helemaal gelijk. Het wordt ook hoog tijd dat de moderators hier eens het licht zien en de forumregels aanpassen zodat ALLE discussies over hommage klokken verboden worden.

Want de term ā€œhommageā€ is volstrekt misplaatst; ā€œHommage: een bijeenkomst of handeling om waardering aan iemand te tonen.ā€ Waardering? Het gaat ze alleen om de poen, er met een bekend ontwerp van iemand anders bijna 1:1 mee aan de haal gaan puur alleen om de centen. Te lui om zelf iets origineels te bedenken. Resultaat is dat er veel te weinig vernieuwing en innovatie is want iedereen kopieert maar van elkaar.

Een betere benaming is goedkope kloonklokken. En dat is puur mijn persoonlijke mening, iemand die blij is met zijn kloonklok: succes ermee!

Want wat mij betreft is dit de enig juiste bestemming voor alle kloonklokken en replica’s. Want zolang er een vraag is, is er ook een markt voor:

1 like

Mijn nieuwe aanwinst, Breitling met een vleugje …

…Seiko::o:D::o:D???