Waarom ik anders ga verzamelen en 90% weg doe - deel II

Ja, en in de Atlas heb ik Barendrecht opgezocht :smiley:
Verhuizenā€¦

Eigenlijk wilde ik geen lijstje maken, het voelt als een soort van verkapte reclame, maar omdat ik er zo veel berichten en pbā€™s over krijg:

Gaan weg en staan op MP en hp/m:

-Heuer Carrera Re-Edition
-Omega Seamaster Cosmic
-Omega Electronic f300
-Precis Duiker-achtig (verkocht)
-Vintage Alpina
-Heuer Trackmaster (verkocht)
-Reglex Duiker-achtig (verkocht)

Gaan weg en staan op eBay:
-Minerva ā€œDeutches Heerā€ (verkocht)
-Waltham militair WWII (verkocht)
-Maurice Lacroix Valjoux 7750 chrono (verkocht)

Gaan weg en staan nog nergens:
-Minerva Stopwatch (niet de Duostop)
-Vostok Europe Day/Night
-15 NOS Ancre horloges in een doosje
-Union Soleure NOS (niet die met die mooie urenwijzer)
-Jaeger LeCoutre MasterQuartz (met opnieuw verchroomde kast, bruine plaat)
-Rolex '30ā€™s Uurwerkje (verkocht)
-Vintage Gigadet verguld
-Vintage Favor Automatic
-Wittnauer Revue Vintage (vierkant, goud/verguld)
-Citizen Duiker uit 1977 (veel krassen)
-Junghans Automatic (erg goudkleurig!)
-Pontiac International (met dat losse datumvenstertje)

Misschien gaan weg:
-Noblex (van de laatste Rikketik)
-Junghans Automatic (die van dat lotje laatst)
-Sandoz LCD, een van de eerste Quartzhorloges met Dynamic Scattering Display
-Revue Thommen G.T. 1885 Saltarello

En dan heb ik een lot van een stuk of 16 horloges met allerlei problemen (verkocht).

Dit is eigenlijk geen 90% maar een goed begin is het wel :smiley:

Mooi lijstje Henrik! (tu) MaarĆŗhā€¦ je verkoopt niet toevallig je Nomos? :wink: :smiley:

Even kijkenā€¦ uhhhā€¦ NEE! :smiley:

Ik ben al een tijdje alle horloges-sites af aan het struinen voor een mooi degelijk horloge en heb nu in mijn hoofd dat het er een ā€˜klassiekā€™ horloge moet worden met goudkleurige kast, zwarte plaat en leren bandje voor hooguit 500-600 euro. Ik doe echt mijn best maar tot mijn spijt heb ik tot nu toe alleen de Perigaum Montecarlo gevonden. Voor een tweedehands horloge heb ik nog niet durven kijken, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Zo te horen ben jij Hendrik (en wellicht anderen die hier reageren) een echte expert wat betreft horloges. Ik weet dat dit bericht niet on-topic is (hoewel ik die lijst van je wel ga bekijken!), maar wellicht zou je me wel een eindje op de goede weg kunnen helpen.

En ook van mij heb je een pbā€¦

Vroeger zette de beheerder alle posts opzij die eigenlijk naar de aankoop/verkoop-pagina moestenā€¦
Achā€¦

Precies de rede waarom de beheerder postte: ā€œEigenlijk wilde ik geen lijstje maken, het voelt als een soort van verkapte reclameā€ā€¦

Henrik het is jouw feestje maar persoonlijk zou ik de Alpina, Tag Heuer Carrera,Omega Electronic nooit weg doen.
Zijn toch pracht horloge`sā€¦ heeeeeeeeee je bent verzamelaar of niet he

Hier bericht van een mede horloge verzamelaar en freak. Heb je voor mij een mooi zichtbaar werkend automatisch horloge? Dat ontbreekt in de verzameling en dat kan eigenlijk niet.