Waarom ik anders ga verzamelen en 90% weg doe

Hi Henrik,

Begrijp dat je 90% van je collectie wil verkopen, over hoeveel horloges gaat 't dan ?
Ruim zelf ook wel eens wat op, zet er dan een paar op eBay of verkoop ze aan vrienden,kennissen of familie.
heb daar eigenlijk nooit spijt van, mis ze ook niet echt,blijven er toch nog zat over.
90% zou mij niet lukken in één keer, bij 50% zou ik het al moeilijk krijgen,wat wel en wat niet
ik probeer wel nieuwe aankopen aan banden te leggen door mezelf te beperken door veel criteria aan te houden zoals diameter,bouwjaar,type,staat en merk.
in ieder geval succes met je verkoopactie,

Groet, André

Henrik kan ik die seiko van je overnemen voor slechtzienden.

Ja hoor.

ik heb je een prive bericht gestuurd.
Hoop ik.
Ik ben geen computergeweldenaar.

gr.

rene

Even een stokoud topic weer tot leven wekken.

Quotes uit dit topic van @Henrik uit Januari 2006 (!) (Cursivering in het quote is van mij).

Grappig!. Ik wilde wat weten over een oude Braun AW10 die recentelijk bij mij is binnen gekomen en ik ging dus ook even kijken op het Forum met image
Daar kwam ik dus dit topic van Henrik tegen. Over dat ie zijn collectie ging weg doen. O.a. zijn Braun AW10 in originele verpakking.


SInds kort in mijn bezit: een Braun AW10

De eerste vraag is dus nu: Henrik, hoe gaat het nu met de collectie, 16 jaar later?

Nog een leuk toeval: ik heb pas iets geplaatst over een Soleure dameshorloge. Ik kon niet goed vast stellen welke (Zwitserse) fabrikant daarachter zat. Met hulp van @Jenneke, die goed is in zoeken, weet ik nu dat gaat het om een submerk van Union uit Solothurn (= de Duitse/Zwitserse naam voor Soleure)


Mijn recentelijk gerestaureerde oude Union Soleure dameshorloge uit de jaren '20

In jouw topic uit 2006 gaf je aan dat jouw Union Soleure, evenals een aantal andere horloges niet weg zou gaan bij de grote opruiming.

De tweede vraag is daarom: Henrik, heb je die Union Soleure nog? En zo ja, wil je daar dan misschien een fotootje van plaatsen?

Dank
Lex

2 likes

Je had ook een PB kunnen sturen. :man_shrugging: Who cares?

2 likes

Als iemand op HF een vraag stelt krijg je nogal eens reacties in de trant van: Gebruik de zoekfunctie!
Nou dat heb ik dus gedaan.
En ik kreeg een verrassend resultaat,
En ik vond het leuk om op het voor iedereen toegankelijk deel van het forum daar iets over te schrijven.
Omdat het aangeeft dat het gebruik van die image wel degelijk zin heeft.
En omdat ik vond dat zo’n oud artikel, van iemand die volgens mij nog steeds actief is op het Forum,
wel wat aandacht mag krijgen met de vraag: hoe is het afgelopen?
Omdat ik Henrik ‘getagd’ heb, komt de vraag toch wel met een notificatie bij hem.
Omdat ik het hier als reactie op een topic heb geplaatst in een voor iedereen toegankelijk gedeelte mag iedereen het meelezen. Is daar iets mis mee?

Niet zo mopperen @PeterLC!
:worried:

7 likes

Hij is de eigenaar van het forum…

2 likes

…maar al jaren niet meer actief.

2 likes

Dat weet ik.

Dat merken we dan wel.
En als hij echt niet meer actief is zal hij het ook niet op prijs stellen dat iedereen hem zomaar PB-tjes gaat sturen. Reden te meer om het gewoon hier te posten.
En trouwens… :heart_eyes: Who cares?

4 likes