Waarom ik geen Morellato banden meer koop

Of ik heb pech of het is niet de kwaliteit die ik verwacht. Het eerste bandje heeft grotendeels aan een horloge gezeten, op een kussentje in een kistje en het (omgevouwen) leer aan de zijkant van de band begon spontaan los te laten. Bandje is in de prullebak belandt (geen foto dus).

Van het tweede bandje heeft de passant het voortijdig begeven; de rest van de band is nog goed. De passant is aan de onderkant van ruw leer en dat wil je niet want je krijgt te veel frictie als je de band eronder wil ā€œschuivenā€.

Jammer want de banden zien er op het eerste gezicht goed uit maar ik hou het voortaan bij o.a. RIOS, Hirsch, Graf, Meyhofer etc. als het om ā€œfabrieksbandenā€ gaat

2 likes

Idem dito. Band in goede staat, de ā€˜passantā€™/keeper total loss, zeer zondeā€¦

Ik heb er net een gekocht. Ik ben benieuwd.

Tja, zondeā€¦

Ik ookā€¦ wat is het voor band?

Deze dus.

Ik ben benieuwd. Ik heb er ā‚¬10 voor betaald dus als hij tegen valt dan is het pech.

1 like

Tijd zal het leren, je zal er financieel in elk geval geen buil aan vallen zo te zien :wink:

1 like

Precies.

En twee keepers. Dus gaat hij twee keer zo lang mee. :blush:

FYI de banden die ik had waren ongeveer 2x die prijs dus des te meer teleurstellend

De mijne had er ook twee, de losse heb ik nog maar het is balen als de vastgestikte het begeeft

Ik snap dat je baalt. Zou ik ook doen als ik zoā€™n bedrag betaald had.

Ach ā€œlive and learnā€¦ā€ Ik heb nog een Morelatto maar dat is ander materiaal (canvas met een rubber laagje) die blijt vooralsnog goed maar van hun leer blijf ik nu weg :wink:

Morrelato is niet duur en ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar daar is alles mee gezegd.:thinking: Ik heb ze vaak genoeg geprobeerd, maar het is geen echte kwaliteit. Beter te investeren in Hirsch, Di Modell, Rios, Graf of b.v. in Happel via STRPS.nl @ruudvv . Die laatste is zeer goed en veel kwaliteit voor je geld! :sunglasses::+1:

2 likes

Happel ken ik niet maar met de rest heb ik idd goede ervaringen.

Kijk ff op de site van Ruud. Zeer prettige persoon is dat. Ik heb vaak zaken met hem gedaan en altijd goed.:+1:

2 likes

Voor ā‚¬10 kan je natuurlijk niet alles verwachten maar wie weet

1 like

Het horloge waarvoor ik dit bandje heb gekocht komt pas in augustus. Dus voorlopig niets aan de hand.