Welkom
Psychedelisch draadje dit…
Dank Arvid! Gaaf dat je je oude horloge nieuw leven in gaat blazen. Hoe lang wacht je inmiddels al op het horloge? Het zal denk ik de ouderdom zijn dat het horloge niet als routine reparatie wordt gezien en daarom wat langer op zich laat wachten. Ben benieuwd naar het resultaat.
Welkom terug en veel draagplezier,
Welkom terug blijkbaar
Leuk verslag van een horloge dat ik ook op het oog heb, dexe is inderdaad t.o.v. de vorige versie net wat verfijnder.
Van mij mag de vlag ook weg.
Welkom terug en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Leuk verhaal!
Welkom terug, Ik heb helaas niet genoeg aan 1 klok.
Maar mooie uitleg, en de Omega op MP verpatst voor de prijs van de Oris?
Veel Draag plezier!
Ondanks de vlag het toch kunnen lezen. Leuk om eens de groene Aquis voorbij te zien komen, die zie je niet vaak.
Ik hoop dat Oris wel een “betaalbaar” merk blijft, want ook hier gaan de prijzen aardig omhoog per nieuwe editie van een model.
Het uurwerk is best consistent maar temperatuur en houding beïnvloeden de afwijking wel. Vooral in de winder (kroon naar rechts of links) en als het buiten koud is gaat hij een paar secondes trager is mijn ervaring.
Thanks Bart! Ik vond de TT1-diver destijds heel interessant, maar de bolle kast vond ik zo grof… Goede stap van Oris om de populaire Aquis te verfijnen. Echt elke cent waard! (met VLAG en wimpel om maar in de termen te blijven )
@Temporis. Eigenlijk is dat ook wel de charme van een automaat, dat onvoorspelbare en influence van buiten. In de gebruiksaanwijzing van de Oris staat ook letterlijk zoiets van "Men koopt niet een automaat om nauwkeurig de tijd af te lezen."
Ben het helemaal met je eens; hoop ook heel erg dat Oris betaalbaar blijft en niet meegaat met de concurrenten. Juist dat trekt mensen heel erg aan in Oris (aldus de juwelier) en Oris wil deze plek denk ik niet verliezen.
Dank TagEd!
Dank Abel! Goede vraag. Ik had inderdaad eerst de opzet om de Seamaster voor +/- 2000 euro te verkopen. Toen ik dit tegen de medewerker van Van Willigen vertelde kreeg ik meteen het advies dit niet te doen. Sowieso voor de afwisseling, maar ook omdat het nog zo’n mooie klok is. Ben er zo zuinig op geweest dat als iemand 'm nu in de vitrine zet, hij als gloednieuw verkocht kan worden.
Heb besloten hem als ‘reserve’ te houden voor de zomer en afwisseling.
Tuurlijk, zou 'm ook lekker houden. Kans is groot dat je, als je hier weer beetje rondhangt, snel (weer) een verzamelingetje hebt en dan misschien de Seamaster toch weer terug wil.
Mooi om de groene hier ook eens te zien!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Ik zal vanavond wat foto’s maken waar het groen wat beter naar voren komt!
Ja maar…
Nu heb je 2 en kan je wisselen… dus klopt je 1 watch collectie niet meer. Ik ben bang dat nu je er 2 hebt de drempel een stuk lager wordt om een 3e te kopen omdat je… (zelf hier je eigen smoes plaatsen)
Ik kocht ook een 2e om de eerste te ontzien…nu vele horloges later. Weet ik beter
Hi Erwin,
Mijn Tissot Seastar Chronograph heb ik op 12 maart i geleverd. Hij is dus al 7,5 weken weg. Geduld is niet mijn sterkste kant maar ik kan er niets aan veranderen. Medio mei hoopt Van Willigen de onderdelen binnen te hebben.
Wordt vervolgd
Hihi, ik sluit inderdaad niet uit dat er meer gaat komen. Maar voorlopig nog erg blij met mijn Aquis
Welkom terug. Gefeliciteerd met de two piece collectie!
Mooie keuze. Heb hier ook het oude model kast gehad en heeft het uiteindelijk niet lang vol gehouden. De vorm ging me irriteren. Daarna een ouder exemplaar gekocht.
Belangrijker, staat je goed; veel draagplezier!!