Waarom is de moderatie zo streng?

Dat heeft een paar redenen.
Over het algemeen omdat wij de afgelopen jaren hebben gezien dat internetfora al snel plaatsen worden waar scheldpartijen, discriminatie en beledigingen aan de orde van de dag zijn, meestal over (of vanwege) politiek, geloof, korte lontjes, verschil van smaak, etc etc. Ons uitgangspunt is dat iedere mening prima is zolang het maar met respect is. Helaas is erg vaak gebleken dat dit bij sommige onderwerpen echt niet lukt. Geloof, politiek en onderwepen als bv de zwarte piet discussie zijn dermate gevoelig dat wij daar al snel op modereren.
Er zijn niet veel fora die het overleven en wij willen dat wel heel graag.

Daarnaast zijn wij erg streng waar het onze verkoopregels betreft.
Dit forum wordt in de lucht gehouden door een commercieel horlogebedrijf en wij vinden het geweldig dat iedereen van horloges houdt! We vinden het zelfs prima als er zo nu en dan een horloge onderling wordt verkocht. Maar het moet geen verdienmodel worden en onze eigen commerciële belangen (of die van onze belasting betalende concurrenten) schaden. Dat willen wij niet en daar gaan wij héél ver in.
Wij betalen belasting over onze omzet en dat doen onze concurrenten ook. Wij zijn actief op dit forum en onze concurrenten ook. Maar wij verkopen hier niets. En onze concurrenten ook niet.
Het is daarom ons belang dat de leden die hier gratis rond mogen lopen, geen winstoogmerk hebben op hun verkopen.
Argumenten als “ja maar ik verlies ook weleens op mijn horloges” , “er moet soms geld bij” en “ja maar dit is mijn eigen horloge en geen handelsvoorraad” zijn voor ons helemaal erg om te horen want het bevestigd alleen maar dat er sprake is van handel.
Het mag niet. Geen enkele uitzondering.

35 likes