Ik heb even gemaild met de JLC boutique in Amsterdam.
Een complete service voor dit model een keer in vijf jaar begint bij €800.
Slik
Ik heb even gemaild met de JLC boutique in Amsterdam.
Een complete service voor dit model een keer in vijf jaar begint bij €800.
Slik
Of zo als ik vaak zeg: als ik Mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi.
Jip, had zoiets wel verwacht. Als je zo’n horloge koopt, moet je wel in willen en kunnen staan voor de consequenties. Even gebruikt modelletje (zonder service) kopen is dus niet verstandig, als je hier geen rekening mee houdt.
Overigens zal die 5 jaar interval ook wel naar 7 kunnen.
Volgens mij staat een dure service niet in het verlengde van een grote afschrijving. JLC heeft weliswaar een grote afschrijving, maar merken als AP en Patek hebben dat minder.
Ook zijn de servicekosten volgens mij minstens net zo hoog bij die merken.
Valt me eerlijk gezegd mee. Dacht eerder aan het dubbele.
Precies, dan ben je zeg maar net iets meer dan €100,00 per jaar kwijt voor onderhoud. Moet je toch kunnen betalen als je de jlc aan kan schaffen.
Vind dat nu niet echt wereldschokkend
Is natuurlijk een duur beurtje en in 1 keer een fors bedrag. Maar uitgesmeerd klinkt het allemaal weer wat redelijker.
Prachtig ook…
Haha er zijn meerdere modellen gemaakt met dit kaliber maar voornamelijk wel van dit soort foute two tone modellen. De 7a series zijn misschien wel de beste quartz chronograven ooit gemaakt. Een horloge dat erg de moeite waard is en op mijn wensenlijstje staat nog.
AP schrijft ook behoorlijk af. En service beurt ligt minstens 50% hoger dan bij JLC
De prijzen van service voor een driewijzer uurwerk zijn volgens mij ongeveer gelijk. Met een chronograaf zal je op het dubbele zitten. Ook de kast opnieuw polijsten is met name voor een royal oak model erg prijzig.
Over 5 jaar is dit €1000, over 7 jaar €1100
Ik ben totaal gek op maanstanden en heb er dan ook redelijk veel.
Er zit gigantisch kwaliteitsverschil tussen de diverse uurwerken en dat zie je deels terug in de prijs.
Toch is dat niet alles. Het is gewoon ook voor hoeveel een merk het spul kan verkopen en dat is bij JLC meer dan bij Frederique Constant…
Zag net op kickstarter een moonphase horloge voor €149 als je er snel bij ben