Waarom kies ik deze elke dag?

Hallo liefhebbers, net als velen lees ik meer, dan ik schrijf.
Toch wil ik jullie een dilemma voorleggen. Ik heb een klein assortiment horloges bij elkaar gekocht. Ik noem het geen verzameling, omdat ik dat een te groot woord vind. Seiko is het hoofdthema, wat ooit ontstaan is toen ze begonnen met de quartz. Ik was als jongeman geraakt door de stoere vorm en natuurlijk het “niet meer opwinden”. Bovendien liepen en lopen ze altijd op tijd.
Ondertussen ben ik onder andere een Seiko automaat, een 2 kinectic klokken rijker geworden. En zeker de kinectic met de perpetual kalender blijf ik een waanzinnig stukje techniek vinden. Gaat stilstaan en komt vervolgens weer tot leven als ik hem kies. De wijzer draait als een malle naar de juiste dag en tijd. Hoe krijg je dat voor elkaar in zo’n klein stukje metaal. Ik ben geen techneut, maar diep onder de indruk. Elke keer weer.
Maar de basis quartz draag ik nog altijd het meest. Het is een simpel klokje, maar draagt zo enorm lekker onder een overhemd. Het is dun, compact en daarmee uiterst comfortabel. Bovendien vind ik de wijzerplaat (zeker voor dit geld) echt mooi. Ook hier speelt het licht met de kleuren en maakt het elke keer toch weer wat spannend als je kijkt. !
Herkennen jullie dat? Niet altijd het mooiste horloge wint, maar comfort en eenvoud speelt uiteindelijk toch een grote rol als ik 's ochtends een horloge kies.

11 likes

Herken het gedeeltelijk. Draag de kaatste tijd ook vaak hetzelfde horloge, enkel meer vanuit gemakzucht.

Voorheen wisselde ik nog weleens om de dag en soms 2 weken niet.

Dat dus :point_up_2:

Heb het een poos volgehouden om elke dag te wisselen, tegenwoordig loopt het ook wel eens richting een week omdat ik geen zin heb om een ander te pakken. Comfort vind ik ondergeschikt, het zijn eerder de mooiere die langer om de pols blijven zitten dan de comfortabele. :sunglasses:

(Nu moet ik wel zeggen dat ik zelden overhemden draag, dus wel of niet onder de mouw schuiven is geen issue)

De gelegenheid bepaalt of er van horloge gewisseld wordt bij mij. Ben zelf begonnen met een quartz horloge, heb nu een verzameling van 25 horloges waarvan er maar 2 een quartz uurwerk hebben en de overigen zijn allemaal een automaat.

De dikte van een automaat is bij mij ook nooit een storende factor geweest.