Waarom mag je maar 3 maanden op zoek zijn?

Met andere woorden, waarom worden gezocht advertenties na 3 maanden automatisch gesloten? Ik vind dat een onhandige toevoeging eigenlijk. Nu zijn enkele van mijn gezocht topics bijvoorbeeld gesloten maar het horloge nog niet gevonden.

3 likes

Up je die dan ook? Anders zakken ze toch in vergetelheid?

2 likes

Viel me ook al op. Beetje raar inderdaad. Dit zou betekenen dat je na 3 maanden weer een nieuw topic moet aanmaken. En het forum is al zo lekker snel ā€¦

Nou ja, het is wel sneller eigenlijk. Maar dit soort maatregelen helpen denk ik niet. Tenzij gearchiveerde topics niet meer in een query worden meegenomen. Dan zou het wel eens heel gunstig kunnen zijn eigenlijk. Maar dan zou ik ā€˜te koopā€™ advertenties na 6 maanden archiveren. Als ie dan nog niet verkocht is ā€¦ :wink:

1 like

Ik up ze af en toe. Maar dat kan niet meer als ze gesloten zijn.

1 like

Kunnen de mods of het beheer hier ook iets over zeggen?

Mijn gezocht staat er al 11 maand inšŸ¤”

Voor niet-handelaren zijn andere regels. Dus dat kan kloppen.

3 likes

Oke, is @koekoek een handelaar?

Ik vind van niet want hij heeft geen website en/of KVK nummer. Maar met 90 verkochte vintage Seikoā€™s per jaar hier in het blauwe gedeelte kan ik mij voorstellen dat hij door de moderators als zodanig wordt behandeld. :joy:

5 likes

@koekoek is dƩ handelaar :joy: :joy:

1 like

Het automatisch sluiten van gezocht topics is een tijdje terug verandert. Ik denk dat jouw topic van daar voor is.

1 like

Op die manier, zou idd kunnen.

Zie deze nu pas.
Is een oude regel die onverkort is meegenomen uit de tijd dat de gezocht advertenties nog bij de ingang van de supermarkt hingen. :joy:
Daar werden ze ook na een paar maanden weggehaald.
Geconstateerd werd hier dat leden wƩl alert zijn op hun verkoopadvertenties maar niet op hun gezocht advertenties.
Er is toen een termijn van drie maanden aan gehangen (geen idee waarom specifiek drie maanden).
Overigens heb ik ooit een keer in een actieve bui alle leden met oude gezocht- en verkoopadvertenties een bericht gestuurd met de vraag of de advertentie nog actueel was of weg kon.
Je raad wellicht het antwoord wel.
Kijk nu voor de grap ook maar eens bij de oudste advertenties. Ɠf automatisch gesloten, of allang niet meer actueel.
Iemand die Ć©cht iets zoekt houdt zijn advertentie wel actueel.
En daar komt bij dat we gezocht advertenties alleen verwijderen als er drie maanden geen reactie, up of wat dan ook heeft plaatsgevonden.
Ze worden overigens inderdaad verwijderd. Als iemand een archief wil bijhouden zal hij actief aan de bak moeten. Wij doen dat niet voor hem.

10 likes

Vind ik goedā€¦ en zo hou je forum een beetje ā€žopgeruimdā€œ

Als je jets verkoopt kun je wel uppenā€¦ en bij zoeken niet?

Dan kan het gezochte niet zo belangrijk zijnā€‹:roll_eyes::wink:

Aha een duidelijk reply. Een goed systeem denk ik, ik zal mijn gezocht advertenties in het vervolg bij houden :+1:

Maar ik zie dat ondanks dat de advertentie bijgehouden is hij na 3 maanden gesloten is ipv 3 maanden na de laatste reply.

https://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-seiko-snzh55/271306/9

We zijn blijkbaar beter georganiseerd dan gedacht :joy:

3 likes

Het is natuurlijk ook vrij onaannemelijk dat iemand op dit forum langer dan 3 maanden op zoek is, zonder al (impuls-)aankopen te doenšŸ¤£

Maar hoe komt het dat het topic gesloten is een paar dagen na mijn laatste reply in plaats van 3 maanden er na? Is dat recentelijk veranderd?

Dat is een instelling.
Bij verkoop is het 365 dagen.

Maar dan heeft het ā€œbijhoudenā€ van advertenties toch geen nut en kan je maar maximaal 3 maanden opzoek zijn?

1 like