frenk Schreef:
Zo, cola erbij?
Ik hoop t niet!
Zo, cola erbij?
Ik hoop t niet!
Normaal stuur ik reacties zoals ik ze geplaatst heb via een PB, maar nu vond ik het beter om het een keer zo te doen. Dan kunnen we er allemaal wat van leren.
Neemt niet weg dat Gertjan gewoon fatsoenlijke antwoorden op zijn vraag moet krijgen en reacties die niets bijdragen gewoon achterwege kunnen worden gelaten.
En Gertjan zoals de meeste zeggen kun je het beste wegblijven van India wat betreft horloges. Het zijn bijna allemaal redials of repainted dials. Soms als de prijs het toe laat zou je een gokje kunnen wagen. Ikzelf ben er weleens goed ingetuind…maar dat risico had ik dan ook bewust genomen.
Logisch toch, iedereen weet dat de beste horlogemakers in Mumbai zitten.
Van een lelijk oud merkhorloge maken ze weer een prachteg bijna nieuw klokkie.
Kasten flink polijsten of ze stoppen het uurwerk in een nieuwe doner.
Een originele wijzerplaat overspuiten of een nieuwe printen in een frisse kleur en zo’n vintage kan er weer even tegen.(tu)(tu)
In mijn verzameling ontbreken de Indiase exemplaren dus ook niet!
Logisch toch, iedereen weet dat de beste
horlogemakers in Mumbai zitten.
Van een lelijk oud merkhorloge maken ze weer een
prachteg bijna nieuw klokkie.
Kasten flink polijsten of ze stoppen het uurwerk
in een nieuwe doner.
Een originele wijzerplaat overspuiten of een
nieuwe printen in een frisse kleur en zo’n vintage
kan er weer even tegen.(tu)(tu)In mijn verzameling ontbreken de Indiase
exemplaren dus ook niet!
Inderdaad! (tu)(tu) Die gasten zijn helemaal Top! Ze zijn genetisch sterk verwant met Arie K. Ze maken van iets niets!! Bij “nieuwe veer” denken ze meteen “Colablikje” en dan maken ze er 1!!!
Kennen jullie Leepu van de Chop Shop?

:}:}
Edit- ze maken van Niets Iets.
Mumbai, ik ben er een paar keer geweest, en het is een mooie, (erg!) drukke stad. Maar leuke horlogewinkels ben ik niet tegengekomen. Goeiekope quartsrommel, veel doublé en 1 winkel die Seiko’s verkocht. Tegen Europese prijzen trouwens.
Oja, ook nog een winkel die Rolexen en Montblanc verkocht, maar dat was een superdure shop in het duurste hotel van de stad.
Volgens mij maken ze van iets, niets !
armoede maakt creatief… maar verwar mij alsjeblieft niet met Leepu… ik vind het knap wat ie doet hoor… daar niet van. maar bij hem is het veel vorm boven functie… ik doe het eerder andersom… eerst kijken wat het moet kunnen doen, en dan kijken of we het in een leuk jasje kunnen stoppen… 
maar bij hem is het
veel vorm boven functie… ik doe het eerder
andersom… eerst kijken wat het moet kunnen doen,
en dan kijken of we het in een leuk jasje kunnen
stoppen…
Beste Arie, met alle respect voor wat je doet. Zolang je voornamelijk met kasten in de weer bent i.p.v. met het uurwerk, dan is het toch echt vorm boven functie!
In mijn optiek is kast de vorm het uurwerk de functie:#