Waarom Mumbai?

Waarom komen zo’n beetje alle horloges op Chrono24 uit Mumbai, India? Is dit oplichting of bevinden zich daar echt buitensporig veel Rolexen en Omega’s?

Zou er maar niet bestellen …

Dat viel mij ook al op. O.a. vooral veel vintage omega’s. Vertrouwde het ook al niet.

Wat denk je zelf Gertjan?
Gewoon filteren op Europa, scheelt een hoop rommel…

Je kan nu wel bijdehand lopen doen, maar ik weet het dus niet. Wat mijn part zit er een grote handelaar gevestigd in Mumbai of liggen de marktpijzen daar lager, waardoor export aantrekkelijk wordt.

Om topic: het valt me op dat ze in Mumbai weinig high end Pateks, rolexen en die handel wordt aangeboden, maar vooral oude omega’s van rond de €100.

Gertjan91 Schreef:

Je kan nu wel bijdehand lopen doen, maar ik weet
het dus niet. Wat mijn part zit er een grote
handelaar gevestigd in Mumbai of liggen de
marktpijzen daar lager, waardoor export
aantrekkelijk wordt.

Om topic: het valt me op dat ze in Mumbai weinig
high end Pateks, rolexen en die handel wordt
aangeboden, maar vooral oude omega’s van rond de
€100.

Ja, en allemaal redials…
Vandaar Louis’ advies om dit weg te filteren.
Jammer dat je een goed bedoeld advies als "bijdehand lopen doen’ weg zet…

Ook heel veel Tissots en Orissen die in eerste instantie leuk kijken, maar waar niks van over blijft als je beter gaat zoeken op types en ervaringen. Ik heb het idee dat ze narigheid per kilo hebben opgekocht en dat nu weer proberen te recyclen.

Gertjan91 Schreef:

Je kan nu wel bijdehand lopen doen, maar ik weet
het dus niet. Wat mijn part zit er een grote
handelaar gevestigd in Mumbai of liggen de
marktpijzen daar lager, waardoor export
aantrekkelijk wordt.

Om topic: het valt me op dat ze in Mumbai weinig
high end Pateks, rolexen en die handel wordt
aangeboden, maar vooral oude omega’s van rond de
€100.

Waarom denk je dat marktprijzen daar lager liggen?

“Wat denk je zelf?” Vond ik bijdehand overkomen. Mocht het niet zo bedoeld zijn is dat heel jammer.

Een lagere marktprijs kan ontstaan door een aanbodverschot. Dat is als er meer aanbod van deze horloges dan vraag.

Ik ken die situatie niet. Anderen hier geven aan ook niet zeker te weten hoe dit zit, maar voor de zekerheid wegblijven.

Dank voor de info ThomHster!

Mijn ervaring is dat er voornamelijk glimmend gepoetste kasten en vreemd kleurige redials uit Mumbai komen. Het kan goed gaan, ik heb daar een leuk adresje voor obscure onderdelen en mijn glimmend vergulde Zodiac is (na onderzoek) helemaal origineel. Maar je moet inderdaad heel goed uitkijken.

Iets minder lange tenen zou je sieren Gert-Jan. De forumleden proberen je echt te helpen hier. Besef dat geschreven tekst op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd. Probeer het beste ervan te denken als anderen reageren en mocht het je niet bevallen reageer dan niet. Mocht er op de persoon gespeeld worden dan kun je dit melden en zullen we het beoordelen en kunnen we berichten verwijderen. Veel plezier op het forum!

Nou Jürgen,
Gertjan stelt een duidelijke “waarom” vraag.
En de eerste twee reacties die hij daar op krijgt zijn het ongenuanceerde “wegblijven daar…” en “wat denk je zelf…”.
Dat zijn toch nauwelijks antwoorden die vallen in de categorie “echt helpen”.
Ik vind het niet gek dat Gertjan dan wat stekelig reageert, ik krijg daar in elk geval geen lange tenen van maar wel behoorlijk kromme.
Jouw reactie vind ik dan ook wat overtrokken. Jammer.
En als ik dit hier niet mag zeggen, modereer mijn reactie dan maar naar Mumbai.

Variant ter illustratie: “Pap, waarom zitten er allemaal van die beschilderde vrouwen in die straat en wat doen al die mannen daar?”.
Antwoord: “wegblijven daar…” en “wat denk je zelf…”.
Kan je als puber niks mee, voel je je als kleuter behandeld.

grootmokum Schreef:

als kleuter
behandeld.

Nou grootmokum… Als je wat meer reacties van deze poster leest, lijkt dat ook de juiste benadering.

Bert: ik heb gereageerd op dit topic.
Zal de moeite nemen om zijn andere bijdragen eens na te vlooien.

grootmokum Schreef:

Bert: ik heb gereageerd op dit topic.
Zal de moeite nemen om zijn andere bijdragen eens
na te vlooien.

Bert zal het je niet kwalijk nemen, maar ik vind de actie van Jurgen zeer netjes idd gelet op eerdere posts.

Voor Gertjan kan ik alleen maar zeggen dat je constatering klopt mbt mumbai, het was mij niet opgevallen nog. Maar goed. Hoe reeel is het om daar te kopen? Of je moet er toevallig zijn… of je moet van een gokje houden :slight_smile:

Okee heren, ik heb kennelijk een stuk historie gemist rondom deze topicstarter. Maak ik ook op uit de context van een andere post waar kennelijk commotie is geweest. kZegniksmeer. :slight_smile:

reageren op dit topic lijkt mij meer dan gepast. Aan het aantal reageerders kun je zien dat dit onderwerp voor meer mensen interessant is. Het is niet gepast om dit topic ook voor hun te verpesten, puur omdat je mij een oetlul vindt.

On topic: ik heb er ooit een vintage omega gekocht, die later door W&V in Alkmaar als origineel en redelijk bijgewerkt werd bestempeld.
Je kan het dus wel treffen.

Zo, cola erbij?